Zašto Audi više neće (moći) prodavati svoj najvažniji SUV u SAD-u: Carine su prouzročile kaos!

Q5 nije jedina briga proizvođača automobila. Prodaja Q3 u SAD-u skočila je 45 posto prošle godine, ali model se proizvodi u tvornici u Gyoru u Mađarskoj...

Audi Q5 najprodavanije je vozilo njemačke marke u SAD-u, ali i primjer kako carine američkog predsjednika Donalda Trumpa djeluju na uvozne proizvode, piše The Bloomberg. Carine pogađaju model od 45.400 dolara iz tri izvora, čineći crossover apsolutno nekonkurentnim. Sad je na snazi carina od 25 posto na uvezene automobile i dijelove izvan SAD-a koje oni sadrže, porez od 25 posto na pošiljke iz Meksika koji je Trump primijenio zbog sigurnosti granica i naknada od 2,5 posto za nepoštivanje sporazuma o slobodnoj trgovini koji je Trump ispregovarao u svom prvom mandatu.

Audi radi pod pretpostavkom da se sva tri poreza odnose na Q5 proizveden u Meksiku, s ukupnim nametima od najmanje 52,5 posto, kažu izvori iz kompanije. Trump je 9. travnja pauzirao većinu takozvanih recipročnih carina na 90 dana, ali je zadržao trgovinske mjere usmjerene na automobilsku industriju.

Volkswagen, vlasnik Audija, koji je 9. travnja izvijestio o padu dobiti u prvom tromjesečju od gotovo 40 posto, planira dodati uvozne pristojbe na vozila koja isporučuje u SAD. Volkswagen je među nekoliko svjetskih proizvođača koji su posljednjih godina ulagali u tvornice u Meksiku kako bi imali koristi od relativno niskih plaća u zemlji i sporazuma o slobodnoj trgovini s više od 50 zemalja. Audi je proizveo više od milijun Q5 od početka proizvodnje 2016. Crossover srednje veličine njegov je daleko najprodavaniji model u SAD-u, čineći oko trećinu od 42.710 isporuka marke u prvom kvartalu. Vozilo simbolizira globalizirani automobilski opskrbni lanac. Neki od motora Q5 potječu iz Mađarske, s mjenjačima isporučenim iz Njemačke, a deseci lokalnih dobavljača osiguravaju ostale komponente. Q5 se zatim sastavlja i isporučuje kupcima diljem svijeta – kako u Europi tako i u SAD-u.

Q5 nije jedina briga proizvođača automobila. Prodaja Q3 u SAD-u skočila je 45 posto prošle godine, ali model se proizvodi u tvornici u Gyoru u Mađarskoj, što znači da će njegova početna cijena od 39.800 dolara također vjerojatno porasti.