BMW-ova Nova klasa: Moderna platforma, izvrsne brojke, ali baterije će se moći zamijeniti samo rastavljenjem interijera vozila?!

BMW ima velike planove za Novu klasu, do 2030. ta bi vozila trebala činiti oko 50 posto prodaje marke

Korak po korak, BMW otkriva sve više tehničkih detalja o novoj električnoj generaciji Neue Klasse. Sada su Bavarci pokazali bateriju i motore koji će biti u iX3 i i3 limuzini. Modeli Nove klase bit će 20 posto učinkovitiji, pune se oko 30 posto brže, a električni pogonski sustav košta oko 50 posto manje nego prije. BMW prelazi na cilindrične ćelije promjera 46 milimetara. Na izbor su dvije varijante: jedna s visinom od 95 milimetara i jedna s visinom od 120 milimetara.

Baterija Nove klase znatno je manja premda će nuditi maksimalne kapacitete od više od 100 kWh. No BMW je odlučio maksimalno zakomplicirati popravak baterija. Na vrhu kućišta, između ostalog, pričvršćene su točke vijaka za tračnice sjedala automobila. Dok se kompletna baterija modela i5 može ukloniti i zamijeniti uz malo napora, to je teško ostvarivo s Neue Klasse. Na primjer, morala bi se ukloniti sjedala, izolacija i drugi dijelovi na podu kabine…

Popravci baterija zahtijevat će mnogo posla. No, kažu u BMW-u, to neće biti problem. Philip Guerrero, voditelj projekta visokonaponske baterije u BMW-u, objašnjava da su popravci baterijskog sustava iznimno rijetku, a 80 posto ne utječe na baterijske ćelije, već na sustav upravljanja baterijom. BMW također želi smanjiti vjerojatnost kvarova na baterijskim ćelijama na minimum: svaka pojedinačna okrugla ćelija prolazi nekoliko testova kvalitete prije nego što se instalira. BMW ima velike planove za Novu klasu, do 2030. ta bi vozila trebala činiti oko 50 posto prodaje marke.