Napokon malo reda i u Kini: Vlasti zabranjuju proizvođačima da koriste termine autonomna vožnja, inteligentna vožnja…

Vozači više neće biti pokusni kunići koji će u svakodnevnom prometu testirati nove sustave...

Kinesko Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije (MIIT) uvelo je stroge propise za tehnologije autonomne vožnje nakon nedavnih sigurnosnih problema. Na sastanku održanom 16. travnja o inteligentnom upravljanju povezanim vozilima, dužnosnici MIIT-a predstavili su sveobuhvatna ograničenja. Nove smjernice usmjerene su na nekoliko ključnih područja razvoja i marketinga autonomne vožnje.

Ministarstvo je zabranilo standardnu ​​industrijsku praksu korištenja programa za beta testiranje “pioneer user”. Dužnosnici su izjavili da javno testiranje,  s tisućama ili desecima tisuća korisnika, mora proći kroz službene kanale odobrenja. Time se učinkovito završava pristup inspiriran pametnim telefonima u kojem su proizvođači automobila regrutirali prve korisnike da testiraju i daju povratne informacije o novim značajkama autonomne vožnje, što je iznimno opasna praksa u autoindustriji.

Proizvođači automobila moraju izbjegavati pojmove poput: automatska vožnja, autonomna vožnja, inteligentna vožnja ili napredna inteligentna vožnja u svojim marketinškim materijalima. Umjesto toga, moraju se strogo pridržavati klasifikacije razine automatizacije. Funkcije koje rade bez nadzora vozača – uključujući parkiranje vozila i značajke daljinskog upravljanja – sada su zabranjene. Ministarstvo je naglasilo da ove funkcije neće biti odobrene za proizvode” jer ne mogu osigurati angažman vozača i radnu sigurnost.

Propisi nalažu da se sustavi za nadzor vozača ne mogu onemogućiti i moraju detektirati kada vozači maknu ruke s upravljača. Ako micanje ruku s upravljača prelazi 60 sekundi, sustav mora implementirati strategije za smanjenje rizika kao što su usporavanje, aktiviranje svjetala za opasnost ili zaustavljanje.

MIIT je kritizirao česta bežična ažuriranja, navodeći da je jedan od ciljeva novih propisa smanjiti ih. Hitna ažuriranja sada će zahtijevati postupke opoziva i odobrenje Državne uprave za regulaciju tržišta. Promatrači primjećuju da ovi propisi dolaze nedugo nakon incidenta koji je uključivao tri smrtna slučaja u sudaru Xiaomija SU7, koji je imao uključen sustav automatizirane vožnje i pri 97 km/h se zaletio u ogradu te se zapalio. Nova pravila posebno utječu na tvrtke koje su se pozicionirale kao lideri u autonomnoj vožnji, uključujući Huawei, Xpeng, Li Auto i Nio, piše CarNewsChina.com.