Mazdini planovi za oživljavanje rotacijskih motora korak su bliže stvarnosti. Tvrtka planira Wankelov motor, a sada su inženjeri uvjereni da će konstruirati motor koji će proći najstrože propise o emisijama.
– Odlučio sam ponovno otvoriti grupu za razvoj rotacijskih motora – rekao je izvršni direktor Mazde, Masahiro Moro, za Road & Track.
– Važno je da se pridržavamo strogih propisa o emisijama poput LEV IV u SAD-u i Euro 7.
Moro je prethodno rekao da jednorotorni motor ne bi bio dovoljno snažan za američku publiku, stoga je krenuo u razvoj pogonskog sklopa s dva rotora.
– Znamo da rotacijski motor nije dobar u poštivanju emisija, to je bio razlog zašto smo odlučili prekinuti njegovu proizvodnju 2012. godine – rekao je Moro.
– No u posljednjih godinu dana napredak ohrabruje.
Jedino što Mazdu sada sprečava u prodaji vozila s rotacijskim motorom? Kako ga prodati.
– Sljedeći izazov je… Sada nas možete podržati u izradi dobrog poslovnog plana. Tehnički smo gotovo spremni, ako vidimo dobar poslovni plan, spremni smo za početak.
Mazda je rotacijski motor vratila u proizvodnju 2023. godine i to kao generator za produljenje dometa za električni crossover MX-30. Sustav s dva rotora vjerojatno će se koristiti u sportskom modelu. Spominje se model na bazi koncepta Iconic SP.