Test Honde CR-V: Svjetski putnik s ozbiljnim pedigreom!

CR-V briljira u vožnji na duge staze. Impresionira udobnošću, a za SUV srednje veličine zadržava uzornu upravljivost. Honda suvereno apsorbira i neravnine na gradskim cestama

Honda ima dugu tradiciju hibrida pa je razumljivo da novi CR-V dolazi u samo dvije hibridne kombinacije. Prva je full hibrid, a druga, u ovom automobilu na testu plug-in hibrid. Dijeli ih gotovo osam tisuća eura, ako se gleda početna hibridna verzija, ali nekim vozačima bi se kupnja plug-in hibrida mogla isplatiti. Zašto? Ako veći dio godine, na primjer, vozite u gradu i punite vozilo u noćnim satima kad je struja jeftinija. 

Dizajn CR-V-a je očekivana igra na sigurno jer je to globalni model i mora se svidjeti Japancima, Amerikancima i Europljanima. Kombinacija je tradicije viđene na prethodnima generacijama ovog vozila i modernih elemenata poput moćne prednje maske. Interijer je jedan od ponajboljih, kad se u obzir uzimaju velikoserijski modeli. Zašto? Prije svega, zbog funkcionalnosti, jednostavnosti korištenja i kvalitete. Nerijetko su Japanci znali nepotrebno komplicirati svoje sustave infotainmenta, ali na CR-V-u sve je čisto, lako dostupno.

Ekran multimedije nije pretjerano velik s dijagonalom od 9 inča, ali sve su njegove funkcije vidljive i dostupne uz minimalno čeprkanje po izbornicima. Sve što je povezano s namještanjem temperature, od klima-uređaja do grijanja sjedala je na posebnome modulu. Uz ovaj CR-V s najvišom razinom opreme (dolazi samo s najvišom razinom opreme) ide i panoramski krov, tu su i kožna sjedala. Uglavnom, kabina je iznimno ugodno mjesto. Odnosi se to i na raskošnu ponudu prostora sprijeda i straga te u prtljažniku. Plus je i klizna stražnja klupa s kojom možete konfigurirati više prostora za putnike ili prtljagu.

Plug-in hibrid ima relativno veliku bateriju od 17,7 kWh, koja je smještena ispod prednjih sjedala i na papiru omogućuje vožnju na struju od 82 km te punjenje od 2,3 kW (6,8 na Wallboxu). U praksi mnogo toga će ovisiti o načinu vožnje i temperaturi.

U povoljnim uvjetima u gradu je moguće približiti se toj brojci, a zimi računajte na oko 60 km vožnje samo na struju. I više nego dovoljno za dnevne potrebe u gradovima. Benzinac je dvolitreni atmosferski koji radi po Atkinsonovu ciklusu te je spojen na dvostupanjski automatski mjenjač.

Kad je baterija prazna, cijeli sustav radi kao klasični hibrid, ali nije toliko učinkovit, pogotovo u gradu, gdje se potrošnja penje do gotovo 10 litara. Na otvorenoj cesti je mnogo bolje pa je u prosjeku potrošnja oko 7,4 litre.

 

Zato je, na primjer, mnogo bolje optirati za klasični hibridni model, ako vam punjenje na utičnici nije prioritet, jer ta konfiguracija troši litru goriva manje, a za tisuću eura manje možete dobiti i verziju s pogonom na sve kotače (ovaj plug-in hibrid dolazi samo s prednjim pogonom).

Snaga sustava je i više nego dovoljna za SUV s masom većom od 1,8 tona, a ono u čemu CR-V naprosto briljira je vožnja. Impresionira udobnošću, a za SUV srednje veličine zadržava uzornu upravljivost. Honda suvereno apsorbira i neravnine na gradskim cestama. Na dugim putovanjima udobna sjedala ne umaraju i doista se s ovom Hondom mogu gomilati stotine kilometara u komadu i uz vrlo dobru zvučnu izolaciju. 

Tehničke karakteristike Honda CR-V 2,0 e:PHEV Advance Tech

MOTOR plug-in hibridni sustav, 4 cilindra/16 ventila, benzinski motor obujam 1993 ccm, snaga 109 kW/148 KS pri 6100, okretni moment 189 Nm pri 4500 o/min, elektromotor 135 kW, okretni moment 335 Nm, baterija 17,7 kWh, ukupna snaga sustava 135/184 KS

DIMENZIJE dxšxv 470,6×186,6×168,4 cm, međuosovinski razmak 270 cm, prtljažnik 588 l, spremnik goriva 46,5 l, masa 1821 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilink

PERFORMANSE najveća brzina 187 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,5 s

POTROŠNJA 0,8 l/100 km

EMISIJA CO2 18 g/km

Euro NCAP +++++

+ Vozne osobine, udobnost, prostranost, kvaliteta

– Potrošnja u gradu, ako vozite na benzin

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, premium audio sustav, navigacija, putno računalo, grijana i el. pokretana sjedala, prednji i stražnji parkirni senzori, head-up display, kamere za parkiranje 360 stupnjeva, LED svjetla, adaptivni tempomat, pokretanje vozila bez ključa, sustav automatskog kočenja, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, aluminijski naplatci, panoramski krov s otvaranjem

Dodatna oprema: 

Cijena: 61.011 euro