Testirali smo novi Audi A5: Trkač na duge pruge!

Uz poslovično visoku kvalitetu interijera, sad je tu i tehnologija. Audi je pretvorio A4 u A5 i pokušava redefinirati svoju ideju poslovne/obiteljske limuzine. Uspješno, rekli bismo...

Netko se u Audiju ozbiljno zabavlja s nazivima modela. Tako je stari A4 nestao, a iz tvornice je izašao novi A5. Isti model, limuzina srednje klase, ali s novim imenom. Neće više biti Audija A5 Sportback i Coupea pa je ova nova limuzina uskočila u nove cipele, uz karavan predstavljat će cijelu liniju, koja je prije bila bogatija.

Mekše su linije novog Audija od prethodnika, malo je tu i kupeovske agresije s niskom linijom i blagim spuštanjem krova prema C nosačima. Generalno, čini nam se da je ovdje riječ o vrlo skladnoj vizualnoj obnovi modela A4, odnosno A5. Interijer je, očekivano, prilika da se Audijevi dizajneri razigraju, ali uvijek s idejom luksuza i maksimalne ugode putnicima. Osim većinom kvalitetnih materijala, u ovom odlično opremljenom modelu s ozbiljnom tehnološkom infuzijom sve je oku ugodno. Može se malo prigovoriti funkcionalnosti. Naime, golemi ekrani, spojeni u jednoj velikoj strukturi na središnjoj konzoli, i izostanak funkcijskih tipki vozača i suvozača pretvaraju u svojevrsne ovisnike o tehnologiji, koji moraju čeprkati po ekranima kako bi došli i do najosnovnijih funkcija, poput klima-uređaja.

Pomaže činjenica da su softverska rješenja na ovim sustavima omogućila relativno brzo “surfanje” menijima i da je grafika oku ugodna. Tu je čak i treći ekran za suvozača, koji može pomoći vozaču i izabrati rutu na navigaciji ili će gledati sadržaj koji mu odgovara (moguć je streaming filmova, video sadržaja…), a to će biti skriveno od vozača, odnosno neće mu smetati. Upravljač također ima funkcije osjetljive na dodir. Interijer je prostran, straga se, zbog velikog međuosovinskog razmaka, sjedi udobno, a prtljažnik bi mogao biti veći za barem 50 litara. 

Na cesti je Audi A5 sve ono što očekujete od – Audija. Ovaj model s pogonom na sve kotače i električnom spojkom je nastao na bazi platforme s prednjim pogonom. Stoga je i pomalo razumljivo da u dinamici i osjećaju u vožnji minimalno zaostaje za, na primjer, BMW-om serije 3, ali to nadoknađuje gotovo savršenom uglađenošću. S ovjesom koji se može regulirati udoban je čak i s 20-inčnim naplatcima, a redukcija buke i miran rad ovjesa na neravninama naglašavaju premium status ovoga modela. Kao poslovna ili obiteljska limuzina, s ergonomskim sjedalima, A5 jednostavno mami na gomilanje kilometara, u tišini i maksimalnoj ugodi. 

Testni model bio je opremljen snažnim dvolitrenim benzincem s 204 KS i sedamstupanjskim automatikom s dvostrukom spojkom. To je ugodna konfiguracija, koja koketira sa sportskim pretenzijama, a vozaču će uvijek biti na usluzi i ponuditi mu dovoljno snage za sve aktivnosti, od vožnje na autocesti do pretjecanja kad je to doista nužno.

Mjenjač efikasno briše razlike između brzina, a tek će mu trebati malo više vremena kad se odlučite za kick down na pedalu gasa. Motor je provjereni igrač iz mnogih Audijevih bitaka, a i Volkswagenovih pa je dotjeran, podređen performansama, ali i ekonomičnosti. S navedenom snagom troši korektnih 9,5-10 litara goriva u gradu, a može se spustiti do 8 litara goriva u mješovitoj vožnji. Ako želite dodatne uštede, tu je i dizelaš s istom snagom. 

Problem svih premium vozila je cijena dodatne opreme, koja i u ovom slučaju podiže cijenu s 55.393 eura na gotovo 90 tisuća eura. Naravno, njezinom redukcijom može se proći jeftinije, a to se može i izborom početnog benzinca sa 150 KS (cijena 45.819 eura). Kako god, Audi je cijeli proces od dizajnerskog stola ili računala do finalnog modela napravio s mišlju na svoju publiku, koja će biti i više nego zadovoljna. 

Tehničke karakteristike Audi A5 40 TFSI quattro S tr

MOTOR turbobenzinski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1984 ccm, snaga 150 kW/204 KS od 3900 do 6000 o/min, okretni moment 340 Nm od 2000 do 4000 o/min

DIMENZIJE dxšxv 483,5x186x146,1 cm, međuosovinski razmak 289,7 cm, prtljažnik 445 l, spremnik goriva 56 l, masa 1825 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilink

PERFORMANSE najveća brzina 242 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,6 s

POTROŠNJA 7,7 l/100 km (WLTP)

EMISIJA CO2 176 g/km

Euro NCAP +++++

+ Uglađenost u vožnji, interijer, redukcija buke, performanse 

– Infotainment, cijena dodatne opreme

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, wi-fi pristupna točka, putno računalo, navigacija, stražnji parkirni senzori, LED svjetla, tempomat, grijana sjedala sprijeda, elektronsko podešavanje ovjesa, adaptivni tempomat, sustav automatskog kočenja, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, asistent skretanja u raskrižju, aluminijski naplatci, alarm

Dodatna oprema: metalik boja (1677 eura), alarm (598 eura), aluminijski naplatci 20 inča (4360 eura), premium audio sustav B&O (1977 eura), grijanje prozračivanje vozila u mirovanju (1677 eura), sportska sjedala koža/umjetna koža, el. prilagodljiva, elementi od umjetne kože u unutrašnjosti, sportska sjedala (3615 eura), komforni ključ, otključavanje vozila preko senzora na kvakama vozila i tipki za otvaranje prtljažnika (598 eura), kočiona kliješta u crvenoj boji (420 eura), head-up zaslon, USB sučelje s većim kapacitetom punjenja (1773 eura), paket S line eksterijer (611 euro), panoramski stakleni krov s promjenjivom prozirnošću (2516 eura), prednja sjedala s funkcijom prozračivanja (1078 eura), tehnološki paket Pro, 3-zonski automatski klima-uređaj, adaptivni tempomat, LED Matrix svjetla, grijanje upravljača, panoramska kamera 360 stupnjeva,upozorenja na vozila u mrtvom kutu, zadržavanje vozila u središtu traka… (4502 eura)…

Cijena 89.457 eura