Veliki apel autoindustrije američkom predsjedniku: Zbog carine rastu cijene automobila, smanjuje se prodaja, nastaju problemi sa servisiranjem…

Pismo su potpisali General Motors, Toyota, Volkswagen, Hyundai i drugi

U SAD-u su na snazi 25-postotne carine na svaki automobil ili dio koji nije proizveden u Americi, bez obzira na njegovo podrijetlo. Možda je mnogima prva misao bila da će ove carine pogoditi samo europske, japanske ili korejske proizvođače, ali i američke kompanije nisu najbolje primile ovu taktiku predsjednika Donalda Trumpa jer se velikim dijelom oslanjaju na dijelove proizvedene izvan SAD-a ili imaju tvornice automobila u Meksiku i Kanadi. Sad se velika skupina subjekata u autoindustriji obratila pismom prvom čovjeku Amerike. Tvrde da bi te carine mogle ozbiljno ugroziti radna mjesta i tvrtke, uspoređujući ih s dramatičnim padom proizvodnje tijekom pandemije koronavirusa. Pismo su potpisali General Motors, Toyota, Volkswagen, Hyundai i drugi. Odnosno, gotovo svi proizvođači automobila koji participiraju na američkom tržištu.

– Carine na autodijelove poremetit će globalni lanac opskrbe automobilske industrije i pokrenuti domino efekt koji će dovesti do viših cijena automobila za potrošače, niže prodaje u prodajnim salonima te će servisiranje i popravak vozila učiniti skupljim i manje predvidljivim. Većina dobavljača u autoindustriji nije kapitalizirana za nagli prekid izazvan tarifama. Mnogi su već u nevolji i suočit će se s prekidima proizvodnje, otpuštanjima i bankrotom – navodi se u pismu, koje je prvi objavio Detroit Free Press.

– Potreban je samo pad jednog dobavljača da dovede do gašenja proizvodnje cijele linije vozila. Kada se to dogodi, kao što se dogodilo tijekom pandemije, pogođeni su svi dobavljači, a radnici će izgubiti posao.

Koalicija uključuje National Automotive Dealers Association, Alliance for Automotive Innovation, Motor & Equipment Manufacturers Association i druge. Jedan od potpisnika nije Tesla. Ovakvo okupljanje vrlo je neobično, kaže Carla Bailo, izvršna direktorica tvrtke ECOS Consulting LLC.

– Normalno, svatko šalje zasebnu poruku. Utjecaj je toliko dubok za sve industrije, od aftermarketa sve do OE-a, da postoji veća snaga kao jedinica nego kada se to radi zasebno. Postoji snaga u brojevima – rekla je za Detroit News.

Pismo je otišlo ministru financija Scottu Bessentu, ministru trgovine Howardu Lutnicku i američkom trgovinskom predstavniku Jamiesonu Greeru. Ako američki predsjednik ne popusti ovom pritisku, bit će zanimljivo vidjeti rezultat. Neki proizvođači automobila već su zaustavili uvoz u SAD, drugi su otvoreno rekli da će smanjenjem marže amortizirati povećanje cijena, ali ali to je kratkoročno. Realno je očekivati da će cijene automobila rasti. Volvo je već otpustio stotine radnika…