Na hrvatskom tržištu je novi Renault: Dizajn podsjeća na povijest, a ispod oklopa se skriva odličan mali automobil!

Prednji ovjes dolazi iz Captura, a stražnji ovjes iz Dacie Duster 4x4. To je multilink sustav i to rijetko vidite u malim automobilima

Uspješna reinkarnacija Renaulta 5 pokušat će razoružati i najtvrdokornije ljubitelje benzinaca i dizelaša. To, doduše, neće biti lako. U svakom slučaju, Renault je imao hrabrosti staviti novi 5 E-Tech u serijsku proizvodnju. Ispostavilo se da je R5 nevjerojatno zabavan automobil. Ovaj faktor zabave toliko je izniman u malim novim modelima, a svakako u električnim varijantama da ga vrijedi spomenuti prije nego što nabrojimo sve suhe specifikacije. Renault je upravo napravio vrlo dobar automobil. Pogotovo zato što je izuzetno udoban, ali i dalje jako zabavan za vožnju.

Renault je uspio učiniti mali električni auto fokusiranim. Tu pomaže i raspored težine, odnosno nisko težište zbog baterije postavljene u podnicu. Automobil je težak 1450 kilograma i to je dosta za mali automobil, ali sigurno nije za električno vozilo. U najsnažijoj izvedbi Ima 150 KS i to ga čini dovoljno brzim. Odziv na gasa je trenutan i Renault je napravio ozbiljan posao na prijelazu između kočenja i regeneracije i obrnuto. Unatoč dinamičnom upravljanju, R5 nije nominalno sportski automobil, ali ima visoku dozu stabilnosti i točnosti u upravljanju. Šasija je vrlo zrela za ovaj segment. Platforma je nova, a bit će upotrijebljena za novi Renault 4. Prednji ovjes dolazi iz Captura, a stražnji ovjes iz Dacie Duster 4×4. To je multilink sustav i to rijetko vidite u malim automobilima.

R5 će od predstavljanja biti dostupan s litij ionskom baterijom čiji kapacitet iznosi 52 kWh, a doseg 410 km (WLTP). Kasnije dolazi baterija od 40 kWh s dosegom do 312 km (WLTP), a bit će namijenjena inačicama s motorom snage 70 kW i 90 kW. Verzija s 52 kW baterijom i motorima od 122 i 150 KS rezervirana je za više razine opreme, a baterija od 40 kWh ići će sa slabijim motoroma i ograničenom brzinom za mlade vozače te dosegnuti obećanu granicu od 25.000 eura.

Iznutra se osjete posljedice malih vanjskih dimenzija. Stražnje sjedalo je stvarno skučeno i nije prikladno za odrasle. Prtljažnik je i dalje razuman s ukupnih 326 litara. Ispod ravnog poda prtljažnika pronaći ćete još jedan pretinac u koji stane kabel za punjenje.

Sprijeda, to je mješavina vrlo modernog kokpita i referenci na prošlost. Tu su dva digitalna zaslona, od kojih je onaj u sredini zaslon osjetljiv na dodir s dobrim Googleovim softverom. Renault zaslužuje sve zasluge za postavljanje kontrole klime u zasebnu ploču s gumbima. Brzo punjenje ide do 100 kW za top verziju i na 80 kW za manju bateriju. Imajte na umu da najjeftiniji modeli standardno neće imati brzi punjač, što je jedan od glavnih nedostataka novog Renaulta 5. Konačno, na vanjskom dijelu vozila bit će dostupan niz mogućnosti za personalizaciju.

Cijene za sada kreću s opremom Evolution od 28.990 eura za verziju s većom baterijom i motorom sa 122 KS. Prvi model sa 150 KS košta 30.990 eura.