Kad je Elon Musk počinjao s Teslom morao je posuditi novac od savezne vlade kako bi pokrenuo kompaniju. U siječnju 2010. Ured za kreditne programe (LPO) Ministarstva energetike (DOE) odobrio je Tesli 465 milijuna dolara za osiguranje tvornice u Fremontu, opremanje za proizvodnju baterija i automobila te potpisivanje ugovora s dobavljačima kako bi se pokrenula proizvodnja tvrtke – projekt WhiteStar, koji će postati Model S. Petnaest godina kasnije, Muskov tim otpustio je više od 1200 zaposlenika Ministarstva energetike (DOE), dok je ranije ovog mjeseca broj osoblja u Uredu za kreditne programe Ministarstva smanjen za više od 60%, a čini se da su daljnja smanjenja neizbježna.
Ne postoji banka na svijetu koja bi Musku dala toliko novca za neprovjeren proizvod tvrtke u nastajanju na tada nepostojećem tržištu, što je i razlog zašto Ured za kreditne programe postoji. Projekti visokog rizika, poput neprovjerenog startupa za električna vozila ili ulaganja u sektor nuklearne energije, obično se odbijaju od strane velikih bankarskih ureda pa tu uskače država. To su korisni projekti za Ministarstvo energetike, pa je LPO stvoren kako bi se potaknula američka energetska revolucija. LPO nije samo vrlo učinkovit, već je zapravo glavni izvor prihoda DOE-a.
– Sposobnost ureda da osigura i prati velike energetske projekte ovisi o specijaliziranom tehničkom osoblju i institucionalnim kapacitetima. Bez njih, savezna vlada riskira usporavanje ili zaustavljanje velikog broja energetskih projekata koji služe nacionalnim prioritetima, poput razvoja nuklearne energije za napajanje podatkovnih centara umjetne inteligencije, potkopavajući sigurnost ulaganja i slabeći američku konkurentnost – navodi se u pismu ministru energetike Chrisu Wrightu s desecima potpisnika iz energetske industrije, uključujući Američko nuklearno društvo.
Izvještaji koje je objavio Latitude pokazuju da je čak i u kratkom vremenu, koliko je LPO bio na takozvanom nalogu za zaustavljanje rada od strane DOGE-a, nekoliko velikih primatelja zajmova odustalo od planova zbog zamrzavanja zajmova i brzog ritma poslovanja. Kore Power i Freyr Battery, domaći proizvođači baterija, obustavili su planove za izgradnju proizvodnih pogona u Arizoni odnosno Georgiji. Aspen Aerogels, tvrtka koja proizvodi toplinske barijere za baterije za električna vozila, također je odgodila planove za tvornicu u Georgiji. Čak i veliki kalifornijski dobavljač energije PG&E kaže da se njegov zajam od 15 milijardi dolara za velike infrastrukturne projekte suočava sa značajnom neizvjesnošću i da će kao rezultat toga povećati troškove potrošača.
Većina analitičara smatra da je ovo loš potez koji će se odraziti na konkurentnost SAD-a na tržištu inovativnih energetskih rješenja.