Stellantis izlazi na cestu s prvim baterijama s čvrstim elektrolitom: Prednosti su velike…

Stellantis namjerava sljedeće godine izgraditi demonstracijsku flotu s Factorialom za procjenu performansi u stvarnim uvjetima vožnje

Stellantis je najavio planove za demonstraciju baterija s čvrstim elektrolitom 2026. godine nakon uspješne validacije tehnologije. Matična tvrtka Opela, Peugeota, Citroena i Fiata uložila je 75 milijuna dolara u američki startup Factorial Energy još 2021. godine. Od tada, dvije tvrtke rade na petogodišnjem cilju uvođenja baterija s čvrstim elektrolitom u električna vozila.

Za razliku od litij-ionskih baterija koje trenutačno koriste konvencionalna električna vozila, baterije u čvrstom stanju imaju kapacitet za veću gustoću energije, što rezultira većim dometom i bržim punjenjem. Teslina najnovija tehnologija baterija, na primjer, ima gustoću energije od 244 Wh/kg, gustoća Stellantisove čvrste baterije iznosila je 375 Wh/kg nakon završetka 600 ciklusa punjenja. Stellantis tvrdi da će punjenje od 15 do 90 posto trajati 18 minuta.

Ćelije u čvrstom stanju također bi trebale imati manju nasu od usporedivih litij-ionskih baterija i pružati veću izlaznu snagu, a Stellantis napominje njihovu sposobnost da podrže veće zahtjeve za performansama u električnim vozilima. Baterija može raditi na temperaturama od -30 do 45 stupnjeva Celzija. Stellantis namjerava sljedeće godine izgraditi demonstracijsku flotu s Factorialom za procjenu performansi u stvarnim uvjetima vožnje.