Nema jedra i inovativan pogon: Japanski trajekt štedi gorivo inovativnim oblikom trupa!

Neke od karakteristika posebnog oblika trupa uključuju katana luk i krmu s pačjim repom

Najnoviji trajekt koji je izgradio Mitsubishi Shipbuilding u Japanu dolazi s inovativnim dizajnom. Ovaj brod, naime, ima dizajn trupa koji štedi energiju. Brod je kršten u brodogradilištu Shimonoseki tvrtke MHI (Mitsubishi Heavy Industries) u prefekturi Yamaguchi, a isporuka bi trebala biti u prosincu ove godine, nakon konačnog opremanja i probne vožnje. Keyaki je prvi od dva velika trajekta za automobile koje gradi Mitsubishi Shipbuilding, dio MHI-a, za Shinnihonkai Ferry i Japansku agenciju za izgradnju, transport i željeznice (JRTT). Dug je gotovo 200 metara i postiže 28 čvorova (52 km/h). Što se tiče kapaciteta, RO-PAX trajekt moći će prevesti do 286 putnika, 150 kamiona i 30 automobila.

Novi trajekt za automobile poseban je jer će uštedjeti 5% energije isključivo zahvaljujući obliku trupa. Prema riječima graditelja, ovo je prvi trajekt u zemlji koji ima ovaj inovativni dizajn. Neke od karakteristika posebnog oblika trupa uključuju katana luk (inspiriran zakrivljenom oštricom tradicionalnog japanskog mača) i krmu s pačjim repom (optimizirani oblik krme za smanjeni otpor vode, gdje krma strši poput pačjeg repa). Još jedna inovacija sastoji se od posebnog sustava koji smanjuje trenje.