Nakon novoga Peugota 3008 i 5008 vrijeme je i za drugu generaciju Citroëna C5. Svi su ti automobili nastali na Stellantisovoj STLA-Medium platformi. Očekivano, nocvi C5 je zbirka ekstravagantnih detalja, a najzanimljivija su izbočena stražnja svjetla koja izgledaju poput produženih spojlera. Kompaktni SUV dugačak je 4652 mm (+150 mm u odnosu na prethodnika). Međuosovinski razmak produžen je na 2784 mm, 60 mm više nego kod prethodnog C5 Aircrossa. Obećava se raskošan prostor na stražnjoj klupi, a i prtljažnik je s 563 litre jedan od najizdašnijih u klasi.
Kao i eksterijer, unutrašnjost je također ekstravagantna, s dvokrakim upravljačem, unikatnim dizajnom središnje konzole, a veliki ekran i reduciranje komande ipak su već tradicija. U infotainment je integriran ChatGPT, sustav umjetne inteligencije. Nova Citroën Advanced Comfort sjedala jamče vrhunsku udobnost.
Još jedan ključ iznimne udobnosti novog C5 Aircrossa je ovjes Progressive Hydraulic Cushions, koji apsorbira nepravilnosti na cesti, dajući navodno automobilu osjećaj čarobnog tepiha. Sprijeda su dva progresivna amortizera, jedan za kompresiju, a drugi za odbijanje. Ova konstrukcija ovjesa osigurava veću gipkost i udobnost na malim neravninama, bez ugrožavanja prigušenja potrebnog za održavanje stabilnosti karoserije prilikom vožnje po neravnoj cesti. U potonjem slučaju, sustav postupno usporava vertikalno kretanje na kraju svog raspona. Za razliku od mehaničkog graničnika u konvencionalnom amortizeru – koji apsorbira energiju i smanjuje udobnost oslobađajući dio nje u obliku udara – progresivni hidraulički graničnik navodno apsorbira i raspršuje tu energiju.
Raznolika ponuda motora na novom C5 Aircrossu ilustrira Citroënovu strategiju više izvora goriva/energije. Hibridna 48V tehnologija kombinira veliku jednostavnost korištenja, velikodušan domet od više od 950 km kombiniranog WLTP ciklusa s mogućnošću značajnog smanjenja emisija CO2 i potrošnje goriva, a time i troškova rada. U gradu, novi C5 Aircross Hybrid 145 može se voziti do 50% vremena u električnom načinu rada.
Ova tehnologija kombinira 1,2-litreni turbo motor nove generacije od 136 KS (100 kW), 3-cilindrični, razvijen za hibridizaciju, sa sinkronim elektromotorom s permanentnim magnetom od 12 KS (9 kW – vršna snaga 28 KS / 21 kW) koji napaja baterija od 0,9 kWh smještena ispod vozačevog sjedala. Elektromotor je izravno integriran u novi 6-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom eDCS.
Upravljanje dvama motorima je potpuno automatsko i transparentno za vozača. Tijekom ubrzanja pri malim brzinama, elektromotor podržava motor s unutarnjim izgaranjem. Pri stalnim brzinama, dva motora rade zajedno kako bi optimizirala potrošnju goriva. U gradu i pri manevriranju, novi C5 Aircross Hybrid 145 može raditi u električnom načinu rada ako to dopušta razina napunjenosti baterije. Baterija se automatski puni tijekom usporavanja. Novi C5 Aircross Hybrid 145 ograničava potrošnju goriva na oko 15% manje od benzinskog modela i, zahvaljujući i svojoj preciznoj aerodinamici, 4% manje od prethodne generacije C5 Aircross Hybrid 145.
Plug-in hibridna tehnologija novog C5 Aircrossa kombinira 1,6-litreni turbo motor s 4 cilindra od 150 KS (110 kW) s elektromotorom od 92 kW (125 KS), koji napaja baterija od 21 kWh smještena ispod poda u središtu vozila, za ukupnu snagu od 195 KS (143 kW). Elektromotor je integriran u novi 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom eDCS. Punjiva hibridna tehnologija podiže novi C5 Aircross na višu razinu, čineći ga mjerilom u svom segmentu za jednostavnost korištenja. Nudi električni domet od prosječno 86 km – 33% više od prethodnog C5 Aircrossa – i preko 100 km u gradu! Njegov veliki spremnik goriva od 55 litara – povećanje od 28% – daje mu ukupni domet od 650 km na autocesti. Samo na struju C5 može ići do 135 km/h.
Fleksibilnost platforme STLA Medium omogućuje Citroënu da ponudi niz električnih pogonskih sklopova koji zadovoljavaju raznolike potrebe europskih kupaca za ključne kriterije kao što su performanse, domet, brzina punjenja te troškovi nabave i rada. Do 520 km autonomije s motorom s 210 KS s baterijom od 73 kWh. Do 680 km autonomije s motorom 230 KS i baterijom od 97 kWh.
Citroën ë-C5 Aircross može biti opremljen toplinskom pumpom koja osigurava idealnu temperaturu u putničkom prostoru, a pritom troši znatno manje energije od tradicionalnog sustava grijanja. Na primjer, kada vanjska temperatura padne ispod nule, energija ušteđena korištenjem toplinske pumpe produžuje domet automobila za 25 km. Standardno je ë-C5 opremljen trofaznim punjačem od 11 kW, a od 2026. godine moći će se naručiti i opcijski trofazni dvosmjerni punjač od 22 kW za ultrabrzo punjenje, koji može nadoknaditi domet do 160 km za samo deset minuta. Istosmjerno punjenje ide do 160 kW. Od 2026. godine, ë-C5 Aircross opremljen trofaznim dvosmjernim ugrađenim punjačem od 11 kW ili 22 kW moći će koristiti V2L tehnologiju, što omogućuje električnom vozilu da opskrbljuje vanjske uređaje električnom energijom, pretvarajući automobil u mobilni i fleksibilni izvor energije.