Nema kineske bajke u Europi: Jedan proizvođač izlazi s važnog tržišta!

Kineski Nio je toliko propao u Danskoj da su direktor zastupništva  i većina zaposlenika otpušteni

Kineski proizvođači automobila nailaze na otpor na europskom tržištu. Ukupni tržišni udio kineskih marki automobila u EU iznosi samo 4,3 posto. To pokazuju podaci industrijskog analitičara Matthiasa Schmidta. Nio, BYD, Xpeng i Zeekr bore se za povećanje prodaje. Glavni razlog za skromne tržišne rezultate su carine koje EU nameće na automobile proizvedene u Kini. Carine poskupljuju automobile za europske potrošače.

Kineske marke prodaju svoje automobile puno skuplje u Europi nego na loklanom tržištu. Marže su mnogo veće nego u Kini. To slabi sposobnost kineskih marki automobila da se natječu cijenom. Dodajte tome i carine. Nekoliko proizvođača također je teško izgraditi učinkovite distribucijske mreže. Izazov je dostaviti automobile trgovcima i kupcima u različitim zemljama EU-a. Nio je jedan od brendova koji se bori s velikim izazovima. Izvršni direktor i osnivač marke, William Li, priznaje da su planovi bili previše optimistični.

– Nedvojbeno smo podcijenili izazove u EU u našim izvornim planovima – rekao je William Li za Financial Times.

Nio je prošle godine odlučio prestati prodavati svoje automobile u Danskoj. Direktor zastupništva i većina zaposlenika su otpušteni.

Unatoč neuspjehu, Li tvrdi da će Nio nastaviti raditi na povećanju svog tržišnog udjela u EU-u.