Mercedes-Benz od sljedeće godine ugrađuje u svoja vozila revolucionarni sustav upravljanja: Sve će biti bolje…

Vibracije uzrokovane neravnim površinama ceste, koje su se prije prenosile na vozača putem volana kao smetnje, sada se mogu gotovo u potpunosti spriječiti

Upravljač je puno više od obične automobilske komponente, on povezuje vozača s cestom pomoću guma. Upravljač pruža povratne informacije o ponašanju u vožnji, omogućuje vozaču da osjeti neravne površine ceste… Za kupce Mercedes-Benza uskoro počinje nova era upravljanja vozilom – tvrtka će od 2026. godine biti prvi njemački proizvođač automobila koji će ponuditi vozilo sa sustavom upravljanja putem žice (steer-by-wire). Ova tehnologija ne zahtijeva mehaničku vezu između volana i prednjih kotača. Umjesto toga, vozačevi zahtjevi za upravljanjem prenose se brzo i izravno putem električnog kabela.

Kažu u Mercedesu da će tako upravljanje biti bolje, a manevriranje i parkiranje postaju još lakši. Specijalisti za ovjes mogu varijabilno odabrati omjer upravljanja i fleksibilno ga prilagoditi različitim situacijama. To omogućuje istovremenu optimizaciju voznih karakteristika koje su prije bile u sukobu jedna s drugom. Isto tako, može povećati stabilnost i bočnu agilnost, što je također zahvaljujući savršenoj interakciji s upravljanjem stražnje osovine (s kutom upravljanja do 10 stupnjeva). Vibracije uzrokovane neravnim površinama ceste, koje su se prije prenosile na vozača putem volana kao smetnje, sada se mogu gotovo u potpunosti spriječiti.

Potencijal za individualizaciju je visok kroz prilagodbu elektroničkog upravljanja preferencijama kupaca. Pojedinim markama ili određenim modelima unutar serije mogu se dati različite karakteristike upravljanja. Steer-by-wire također stvara novi potencijal u dizajnu novih arhitektura odvajanjem upravljača i upravljačkog prijenosnika.

Kako funkcionira ovaj sustav? Ovisno o brzini vožnje i situaciji, aktuator na upravljaču (jedinica za povratnu informaciju o upravljanju) šalje signal upravljanja vozača na letvu upravljača (jedinica letve upravljača), koja upravlja kotačima. SFU također generira osjećaj upravljanja tipičan za Mercedes-Benz. Budući da mehaničko odvajanje upravljača i kotača eliminira moment upravljanja, kontakt gume i ceste izračunava se model po model uz pomoć sila vraćanja upravljanih kotača.

Novi sustav steer-by-wire tvrtke Mercedes-Benz već je prešao više od milijun ispitnih kilometara na ispitnim stolovima. Uz to, sličan broj ispitnih kilometara prešao je na poligonima i u validaciji kompletnih vozila u cestovnom prometu. Uz novi sustav upravljanja Mercedes će ponuditi i novi upravljač, koji podsjeća na već viđeni upravljač kod Tesla (Yoke).