Direktori Stellantisa i Renaulta: Zbog europskih propisa nestali su mali i povoljni automobili!

Oba izvršna direktora kažu da je EU previše jednostrano posvećena električnim automobilima

Izvršni direktori Renaulta i Stellantisa upozoravaju u intervjuu za francuske novine Le Figaro da su automobili nedostupni zbog sve europske regulacije. Pozivaju na radikalno i brzo pojednostavljenje europskih propisa kako bi ponovno mogli ponuditi pristupačne i popularne automobile. Ukazuje se na višak pravila koja automobile čine težima, složenijima i skupljima. Prema Johnu Elkannu iz Stellantisa, Europa je jedino veliko tržište koje se još nije oporavilo na razinu prije covida.

– Prošle godine u Europi je prodano 15 milijuna automobila, u usporedbi s 18 milijuna 2019. godine.

– Između 2015. i 2030. godine cijena automobila poput Renault Clija povećat će se za 40 posto, od čega je 92,5 posto zbog propisa. Mali gradski automobili gotovo su nestali kao rezultat toga: njihov tržišni udio pao je s 50 posto na jedva 5 posto – kaže Luca de Meo, izvršni direktor Renaulta.

Meo osuđuje činjenicu da su europska pravila osmišljena za veća, skuplja vozila, što male automobile čini gotovo neprofitabilnima. Obvezne tehnologije poput sustava za pomoć u voznoj traci ili sigurnosti pješaka dovode do visokih fiksnih troškova, koji su jednako važni u kompaktnom automobilu kao i u skupljim modelima.

Izvršni direktori zalažu se za pojednostavljenje europskih pravila, kako je prethodno obećala predsjednica Komisije Ursula von der Leyen. Do 2030. godine planirano je još stotinu novih pravila, što bi povećalo cijene automobila za četrdeset posto.

Oba izvršna direktora kažu da je EU previše jednostrano posvećena električnim automobilima. Zamjena starih automobila koji zagađuju važnija je od fokusiranja samo na modele bez emisija. Prema Elkannu, druge regije, poput Kine i SAD-a, slijede snažne industrijske strategije, dok je Europa zaglavljena između slabih nacionalnih proračuna i slabe Komisije.

– Zemlje diljem svijeta štite svoju automobilsku industriju, osim u Europi – zaključuje De Meo.