BMW je posljednji proizvođač automobila koji je započeo testiranje baterija s čvrstim elektrolitom. Prototip BMW-a i7 se reklamira kao prvo vozilo opremljeno čvrstim baterijskim ćelijama. Takozvane čvrste baterije obećavaju ogromno poboljšanje gustoće energije i sigurnosti, premda znanstvenici još nisu otkrili njihov glavni problem: formiranje dendrita.
Njemački proizvođač automobila iskoristio je svoje partnerstvo s tvrtkom Solid Power kako bi unaprijedio tehnologiju baterija u čvrstom stanju. Razvoj je započeo 2021. godine, kada je BMW investirao u startup, čak i prije nego što je 2022. godine izašao na burzu. Investicija bi mogla uroditi plodom jer BMW sada ima demonstrator-vozilo opremljen Solid Power baterijom.
Prototip BMW-a i7 završio je prvo testiranje na cesti u ponedjeljak i poslužit će kao poligon za procjenu trajnosti i performansi baterija u čvrstom stanju. Prizmatične ćelije koriste čvrsti elektrolit na bazi sulfida.
Baterije s čvrstim elektrolitom obećavaju puno veću gustoću energije, što omogućuje proizvođačima automobila smanjenje mase električnih vozila bez žrtvovanja dometa. Baterije u čvrstom stanju također obećavaju da će biti puno sigurnije jer ne koriste zapaljive tekuće elektrolite poput trenutačnih litij-ionskih ćelija. Međutim, još uvijek imaju problema koje treba riješiti, zbog čega još nisu u proizvodnji.
Čvrsti elektroliti razvijaju pukotine tijekom punjenja i pražnjenja, što omogućuje stvaranje dendrita između elektroda. To značajno skraćuje njihov vijek trajanja.
Vidjet ćemo kako će se razvijati ovaj projekt, ali i niz sličnih, koje su pokrenuli kineski proizvođači, Toyota, Nissan, Stellantis…