Volkswagen priprema novu generaciju baterija: Europska proizvodnja, jeftiniji automobili…

Dizajn ćelija u baterijskom paketu sličan je Blade bateriji kineskog proizvođača automobila BYD-a

Volkswagenovi električni automobili postat će pristupačniji jer tvrtka uvodi novu LFP tehnologiju baterija s velikom gustoćom energije i manjom masom u rasponu električnih vozila najmanjih do ID.7. ID.2 veličine Pola, koji dolazi ujesen 2025. trebao bi imati početnu cijenu blizu 24.000 eura, a proizvodna verzija ID.1 koncepta 2027. godinu mogla bi koštati oko 20.000 eura. S novom tehnologijom baterija mogli bi pojeftiniti i ostali Volkswagenovi električni modeli.

Uvode se litij-željezo-fosfatne (LFP) baterije koje su jeftinije od katode od nikal-mangan-kobalta (NMC) koja se koristi u aktualnoj ID seriji. LFP nema toliku gustoću kao NMC, ali Volkswagen će to prevladati ugradnjom više ćelija u svoje automobile koristeći novi sustav cell-to-pack. MEB platforma, koja je temelj svih električnih VW dobit će dodatak u nazivu – MEB Plus, s početkom 2026.

– Odlučili smo nadograditi platformu na MEB Plus sljedeće godine i uvesti sustave baterija cell-to-pack s LFP baterijama. To će biti veliki korak naprijed u smislu troškova za nas – rekao je šef Volkswagena Thomas Schäfer za AutoExpress na forumu koji je organizirao Financial Times.

Dizajn ćelija u baterijskom paketu sličan je Blade bateriji kineskog proizvođača automobila BYD-a (duge ćelije kako bi se povećala gustoća energije). Baterijski modul MEB31 u današnjim VW električnim vozilima treba niz metalnih rebara kako bi držao pravokutne module na mjestu, što je suvišno.

Baterije će se proizvoditi u Europi u gigatvornici Salzgitter u Donjoj Saskoj, u vlasništvu VW-ove podružnice PowerCo. Tvornica će imati kapacitet od oko 40 gigavatsati, a proizvodnja ćelija bit će podijeljena između LFP i NMC kemija. U planu su nove tvornice baterija.