Nova baterija koju je razvio američki startup 24M, uz pomoć Massachusetts Institute of Technology (MIT), mogla bi ozbiljno utjecati na industriju električnih vozila. Baterija je kreirana s polučvrstim elektrolitom i trebala bi električnim vozilima omogućiti domet do 1600 kilometara s jednim punjenjem, piše Trend. Ono što ovu bateriju razlikuje od današnjih konvencionalnih litij-ionskih baterija jest upotreba litij-metala i pojednostavljena struktura elektrolita. Baterija postiže gustoću energije od 391 Wh/kg, dok ukupni baterijski paket ima gustoću od 350 Wh/kg. To doprinosi i dugom dometu i učinkovitom korištenju prostora.
Izazov s litij-metalom bio je rast dendrita, što može dovesti do kratkih spojeva, a u najgorem slučaju i požara. Startup 24M je razvio specijalizirani separator koji sprječava stvaranje dendrita. Osim toga, ćelije se kontinuirano prate, a sustav može automatski isključiti ćelije ako postoji rizik od kvara. Baterija je također dizajnirana za održiviju proizvodnju. Smanjenjem upotrebe metala poput bakra i aluminija, kao i plastike, proizvodni proces postao je jednostavniji i jeftiniji. Prema navodima tvrtke, 98 posto materijala u bateriji može se reciklirati nakon što se baterija potroši.
Baterija ima rok trajanja do 20 godina i može izdržati 500.000 kilometara vožnje. Osim toga, baterija bi se trebala moći vrlo brzo puniti, čak i na niskim temperaturama – 320 kilometara vožnje za oko tri minute. Sada 24M radi na licenciranju tehnologije te aktivno razgovara s proizvođačima baterija i proizvođačima automobila. Ako se razvoj nastavi prema očekivanjima, u roku od nekoliko godina mogli bismo na cestama vidjeti električne automobile s dometom od 1600 kilometara, sa sigurnijim baterijama, ekološki prihvatljivijim i jeftinijima u proizvodnji.