Mercedes ima mali problem s električnim terencem: Ljudi žele pravu G-klasu – sa šest ili osam cilindara?!

Sad u Mercedesu ozbiljno razmišljaju da novi model, tzv. malu G-klasu, osim s planiranim električnom pogonom, opreme dizelašima i benzincima

Mercedesova G-klasa je svevremenski klasik, podjednako na svom terenu na makadamu ili u središtu grada. Jedan je od sinonima Mercedesovog uspjeha, a tako je i s novom generacijom. Da, osim električne verzije. Njemačke poslovne novine Handelsblatt pišu da su rukovoditelji Mercedesa priznali da je električna G-klasa komercijalni neuspjeh. Jedan menadžer, koji je želio ostati anoniman, objasnio je:

– Automobil stoji kao olovo kod trgovaca.

Drugog menadžer kaže:

– To je nišni model, prodajne brojke su vrlo niske.

Handelsblatt je ispitao brojke i otkrio da je do kraja travnja, gotovo godinu dana nakon lansiranja na tržište, prodano samo 1450 električnih G-klasa. S druge strane, G-klasa s benzinskim i dizelskim motorima dosegla je oko 9700 prodanih primjeraka.

Unatoč razočaravajućim brojkama, glasnogovornik Mercedesa rekao je da je luksuzni brend u planu s prodajom električnog modela. Drugi rukovoditelj marke sa zvijezdom bio je otvoreniji i priznao je:

– Ljudi žele pravu G-klasu – sa šest ili osam cilindara.

Zašto je električnu G-klasu tako teško prodati? Za to postoji nekoliko razloga. Cijena nije jedan od njih jer električna verzija nije značajno skuplja od benzinske G 500. Europski električni model ima maksimalnu nosivost od samo 415 kilograma i nema vučnu kuku, što ga čini daleko manje praktičnim od modela s motorom s unutarnjim izgaranjem. Potonji desetljećima uživa ugled terenskog vozila s kojim možete sve. Osim toga, G 580 EQ teži čak 3085 kilograma u Europi. Domet mu je relativno skromnih 473 kilometra u WLTP ciklusu.

Sad u Mercedesu ozbiljno razmišljaju da novi model, tzv. malu G-klasu, osim s planiranim električnom pogonom, opreme dizelašima i benzincima.