Cijena litij-ionskih baterija pala je za čak 20 posto u 2024., prema novoj studiji Međunarodne agencije za energiju (IEA). Ovo je najveći pad cijena od 2017. godine. Jeftinije baterije znače jeftinije električne automobile, a električna vozila ostaju glavni pokretač potražnje za baterijama. Pad cijena posljedica je povećane konkurencije, veće proizvodnje i sve veće potražnje. Cijena litija pala je gotovo 20 posto u 2024., na istu razinu kao i krajem 2015., unatoč činjenici da je potražnja za litijem u 2024. bila oko šest puta veća nego 2015., navodi se u izvješću.
Cijene baterija pale su na svim tržištima, ali najviše u Kini. Upravo Kina ima značajno vodstvo u utrci baterija, kako u pogledu opskrbnog lanca, tako i tehnološkog razvoja. Kina je činila 80 posto globalne proizvodnje baterijskih ćelija prošle godine. Ostatak je proizveden u Sjedinjenim Državama, Europskoj uniji, Južnoj Koreji i Japanu, navodi se u studiji.
LFP (litij-željezo fosfat) baterije su veliki hit. Oni sada čine oko polovice globalne prodaje baterija, a i ovdje dominiraju kineske tvrtke. U Europi je 2024. prodano 90 posto više LFP baterija nego godinu prije.
Studija pokazuje da su baterije za hibridne automobile daleko skuplje od onih za električne automobile. Cijena po kWh je otprilike trostruka za hibridne automobile, zbog smanjene veličine i većih zahtjeva za snagom. U prosjeku košta bateriju od 20 kWh za hibridni automobil koliko i 65 kWh za baterijski električni automobil.
U 2024. električni automobili globalno su potrošili približno 180 TWh električne energije, što je povećanje od gotovo 60% u odnosu na prethodnu godinu. Očekuje se da će do 2030. ta brojka porasti na 780 TWh, a Europa će znatno pridonijeti. Električni automobili tada će činiti više od 4 % ukupne potrošnje električne energije u Europi.