Novo sredstvo pritiska: Kineske državne vlasti drže cijelu svjetsku autoindustriju pod kontrolom! Licitiraju s isporukom rijetkih zemnih metala!

U skladu s novim pravilima o izvozu europski proizvođači moraju podnijeti zahtjev za izvozne dozvole, ali dozvole često kasne

Kina očito jača kontrolu nad rijetkim zemnim metalima. Brojne marke automobila boje se zatvaranja tvornica i velikih kašnjenja u proizvodnji električnih automobila. Pozadina priče je odluka Kine da ograniči izvoz rijetkih zemnih metala. To je proizvođačima gotovo onemogućilo pristup magnetima koji se koriste u elektromotorima i širokom rasponu drugih dijelova automobila.

Poznato je da Kina drži pod kontrolom većinu svjetske proizvodnje metala koji se koriste za magnete u električnim automobilima. U skladu s novim pravilima o izvozu europski proizvođači moraju kineskim vlastima podnijeti zahtjev za izvozne dozvole, ali dozvole često kasne. Prema europskom udruženju dobavljača CLEPA, neke su se tvrtke već počele zatvarati. Zabilježeno je nekoliko prekida isporuke. Glavni tajnik CLEPA-e Benjamin Krieger kaže da ne sumnja da će kriza u nekom trenutku utjecati na sve, prije ili kasnije. Nekoliko proizvođača pokušava pronaći alternative kineskim magnetima, ali kvaliteta i kapacitet nisu dovoljni, a na mnogim mjestima uopće nema alternativa.

Usporedbe radi podsjetimo se da prosječan električni automobil koristi oko pola kilograma rijetkih zemnih metala dok tradicionalni benzinski automobil treba upola manje što dobavljača i proizvođače automobila čini ranjivima. Nestašica stoga može utjecati i na proizvodnju i na održavanje automobila diljem Europe. Hibridni automobili i noviji benzinski automobili također koriste magnete u vitalnim dijelovima pa bi se nastavak krize mogao razviti u novu verziju poluvodičke krize, kada su tvornice automobila mjesecima stajale.