Znanstvenici s Tehničkog sveučilišta u Grazu istražili su kako bi dodatna kočiona svjetla na prednjem dijelu vozila utjecala na sigurnost u prometu. Navodno bi se tako moglo spriječiti do 17 posto sudara na raskrižjima. Dok konvencionalna kočiona svjetla samo upozoravaju vozila iza vas, prednja kočiona svjetla također signalizirajuda vozilo koje nailazi ususret pjepacima i drugim vozilima – koči. Znanstvenici tvrde da bi ova prednja kočiona svjetla svijetlila zeleno umjesto crveno i mogla bi se lako integrirati u dizajn vozila. Na postojeća vozila također bi se mogla relativno jeftino naknadno ugraditi.
Znanstvenici na čelu s Ernstom Tomaschom iz Instituta za sigurnost vozila rekonstruirali su 200 stvarnih prometnih nesreća na austrijskim raskrižjima, a zatim ih simulirali uz pretpostavku da su uključena vozila opremljena prednjim kočionim svjetlima. Ovisno o vremenu reakcije sudionika u prometu, moglo se spriječiti 7,5 do 17 posto sudara. U čak četvrtini slučajeva, dodatna svjetla bi osigurala smanjenu brzinu udara i time ublažila ozljede. Ključ leži u skraćenom vremenu reakcije, što može napraviti odlučujuću razliku između nesreće i pravovremenog kočenja.
No tehnologija također ima svoja ograničenja. Prema studiji TU Graz, koja je nedavno objavljena u časopisu vozila, u otprilike trećini rekonstruiranih nesreća, prednja kočiona svjetla nisu bila vidljiva zbog nepovoljnog kuta. Znanstvenici preporučuju da se kočiona svjetla pričvrste i na bočne strane vozila.