Prva žrtva kineskog rata cijenama: Propao je proizvođač s 10.000 zaposlenih!

Nekoliko kineskih web stranica objavilo je videozapise zaposlenika koji pokušavaju ući u prostorije tvrtke tražeći isplatu plaća

Cjenovni rat u Kini traje već dugo, oko tri godine. No, sve je eskaliralo krajem svibnja, kada je BYD odlučio igrati na sve ili ništa. Proizvođač je snizio cijene desetak automobila za 10 do 30 posto. Ubrzo nakon toga, kineski ministar industrije izjavio je da u ovom cjenovnom ratu nema pobjednika, a nema ni budućnosti.

Čini se da najagresivniji proizvođač u cjenovnom ratu, BYD, ide prema istom zaključku. U intervjuu za Bloomberg u četvrtak, jedna od glavnih rukovoditeljica tvrtke, Stella Li, priznala je da ovakva situacija nije održiva.

Međutim, nije otišla toliko daleko da je rekla da će BYD usporiti, nitko ne žali trepnuti – prvi. No sad je pala i prva velike žrtva, kineski proizvođač Neta Auto. To je mali igrač iz kineske perspektive, ali dosad je radio s gotovo 10.000 zaposlenika i poslovao je u nizu zemalja. Čak je i Toyota pokazala interes za Neta Auto i moguće preuzimanje kompanije, ali ništa od toga.

Brojni mediji izvijestili su da je proizvođač prije nekoliko tjedana bankrotirao, što je odbijeno. Sada je jasno da je stečajni postupak u tijeku, a nekoliko kineskih web stranica objavilo je videozapise zaposlenika koji pokušavaju ući u prostorije tvrtke tražeći isplatu plaća. Neta Auto proizvodio je cijeli niz vozila, uključujući i električnu limuzinu Neta S.