Čini se da je višegodišnji pad emisija CO2 iz novih automobila u Europi zaustavljen. Automobili su prošle godine u prosjeku emitirali više nego godinu ranije. Prošle su godine novi osobni automobili u prosjeku ispuštali 106,8 grama CO2 po kilometru. Godinu dana ranije prosječna emisija iznosila je 106,4 grama po kilometru, prema podacima Europske agencije za okoliš (EEA). Iako je to i dalje ispod cilja EU-a od 115,1 grama za 2024., znatno je iznad cilja od 93,6 grama za 2025.
Između 2019. i 2023. emisije iz novih automobila u Europskoj uniji, Norveškoj i Islandu pale su za 28 posto. Prema EEA-i, to je uglavnom posljedica rasta voznog parka električnih vozila u EU, koji je narastao na tržišni udio od gotovo 24 posto. Za to smanjenje uglavnom su odgovorne sjeverne zemlje EU-a. Švedska, Danska i Finska prepolovile su emisije CO2. U nekoliko istočnoeuropskih i južnoeuropskih zemalja tranzicija je bila puno sporija jer se tamo još uvijek kupuje znatno više automobila s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem.
Njemačka je, međutim, najveći ‘krivac’ kada je u pitanju nedavni porast. Njemačka je odgovorna za oko četvrtinu ukupne prodaje novih automobila unutar EU. U 2023. prosječne emisije CO2 porasle su za 3,6 posto, sa 113 na 117,1 gram po kilometru. Važan, ako ne i glavni uzrok, je ukidanje subvencija za električna vozila krajem te godine, što je dovelo do značajnog pada prodaje…