Kineske vlasti su jasne: Određen je rok od kojeg baterije u električnim vozilima ne smiju biti – zapaljive!

Novi propisi primjenjuju se od 1. srpnja 2026. za nova vozila, s prijelaznim razdobljem od godine dana za postojeće modele

Električni automobili ne gore češće od benzinskih i dizelskih automobila, ali činjenica je da je požare teže ugasiti. Sada su kineske vlasti odlučile nametnuti još strože zahtjeve proizvođačima baterija za električne automobile, kako bi povećale sigurnost i učinile sigurnijom vožnju električnog automobila. Novi propisi primjenjuju se od 1. srpnja 2026. za nova vozila, s prijelaznim razdobljem od godine dana za postojeće modele. Propisi jednostavno navode da će biti zabranjeno proizvoditi baterije za električne automobile koji se mogu zapaliti ili eksplodirati. Prije je bilo dovoljno da baterijski sustavi izdaju upozorenje najmanje pet minuta prije potencijalnog požara ili eksplozije.

Da bi se ispunili ovi zahtjevi, proizvodi se moraju testirati na nekoliko načina. Prvo moraju proći takozvani test toplinske difuzije – beterije se ne smiju zapaliti ili eksplodirati tijekom toplinskog pražnjenja. Toplinsko pražnjenje je kada se temperatura baterije nekontrolirano povećava.

U drugom testu, bateriju treba brzo napuniti 300 puta, a zatim podvrgnuti kratkom spoju da pritom ne izgori niti eksplodira. Test sudara također će se morati provesti odozdo, što postaje još relevantnije jer proizvođači integriraju baterijske ćelije u podnicu vozila!