Posljednjih mjeseci Nissan je u medijima uglavnom zbog razloga koji nisu osobito poticajni. Govori se o poslovnim problemima, gašenju tvornica i radnih mjesta te smanjenju proizvodnje. Sve to kao da dominira nad činjenicom da japanska marka i dalje proizvodi neke odlične automobile, a, pogađate, Qashqai i veći X-Trail su neki od njih. U ovom slučaju pozabavit ćemo se Qashqaijem treće generacije, koji je redizajniran, opremljen novom maskom i prilagođen dizajnerskim trendovima za 2025. godinu.
Uz 1,3-litreni benzinac sa 140 i 158 KS, ovaj automobil nudi se i s posebnim sustavom, nazvanim e-Power u Nissanovoj komunikaciji, a radi se o trocilindričnom 1,5-litrenom benzincu, koji služi kao agregat za pokretanje elektromotora na prednjim kotačima. Dakle, benzinac ne pokreće kotače nego samo osigurava energiju, a višak se pohranjuje u 1,8 kWh bateriji. Što smo dobili s ovim sustavom? Smanjeni mjenjač sa samo jednom brzinom, optimalno korištenje benzinca i linearna ubrzanja kao u električnim vozilima. Ovisno o napunjenosti baterije čak dolazi do određene diskrepancije u pritiskanju papučice gasa i okretaja motora. No za vozača je najvažnije da pritiskanje papučice rezultira ozbiljnim ubrzanjem elektromotora i performansama. Pomoću zglobova na klipnjačama dobivena je mogućnost varijacije kompresije motora (8:1 ili 14:1). Viša kompresija kad vam trebaju performanse, odnosno više električne energije, a niža kompresija kad vozite štedljivije. Također, pri svakom usporavanju puni se baterija, kao u svakom hibridu.
U odnosu s Qashqaijem s ovim sustavom, koji smo testirali prije redizajna, dogodila se važna promjena. Naime, tad nismo bili osobito impresionirani potrošnjom, a čini se da je to bio fokus rada Nissanovih inženjera i možemo javiti da su promjene – pozitivne. U gradu Qashqai troši malo više od sedam litara, a u mješovitoj vožnji može se spustiti sve do šest litara. To su odlične brojke za vozilo sa 190 KS. Dakle, sad ovaj sustav i više nego opravdava svoje postojanje.
Sjedite li za upravljačem, Qashqai se ne doima ništa boljim ili lošijim od svojih naprednih konkurenata. Na autocesti je tih, na zavojitoj cesti precizan, donekle lišen osjećaja koji imaju sportski orijentirani kompakti. Niz sustava brine se da sigurno ostanete na prometnici, a veliki kotači od 20 inča vozilu daju vizualnu prezentnost, ali u kombinaciji s gumama niskog profila oduzimaju dio udobnosti po kojoj su slabije opremljene verzije poznate. Tako, ako vam se sviđa Qashqai, dobro promislite koju ćete opremu uzeti. S 18-inčnim kotačima vozilo je mnogo, mnogo udobnije, a ovako definitivno izgleda bolje…
Interijer je primjer kako stvari mogu biti jednostavne i funkcionalne. S digitalnom pločom, koja je čitka, infotainmentom koji je prohodan i posebnim komandama klima-uređaja, Qashqai je prilagođen potrebama i fokusiranosti vozača. Na prostranost i prtljažnik nema primjedbi. Četiri odrasle osobe uredno će se smjestiti.
S posebnom akcijskom opremom Qashqai u najsnažnijem izdanju ima poštenu cijenu. Naravno, 43 tisuće eura je mnogima od nas predaleki cilj, ali takve su cijene danas i Nissan sigurno nije pretjerao, kad se pogledaju motor i oprema. Dakako, najbolje ćete proći ako izaberete početni benzinac i nižu razinu opreme (33 tisuće eura je best buy). Qashqai je pokrenuo ideju kompaktnih SUV-ova, a i danas je i više nego relevantan. Jednostavno, vrlo dobar automobil.
Tehničke karakteristike Nissan Qashqai 1,5 190 e-Power N-Power
MOTOR turbobenzinski i električni, 3 cilindra/12 ventila, obujam 1497 ccm, snaga 116 kW/158 KS pri 4600 o/min, okretni moment 250 Nm pri 2400 o/min, baterija 1,8 kWh, elektromotor 140 kW/190 KS, okretni moment 330 Nm
DIMENZIJE dxšxv 442,5×183,5×162,5 cm, međuosovinski razmak 266,5 cm, prtljažnik 504 l, spremnik goriva 55 l, masa 1745 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga torzijska osovina
PERFORMANSE najveća brzina 170 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,9 s
POTROŠNJA 5,3 l/100 km (WLTP)
EMISIJA CO2 119 g/km
Euro NCAP +++++
+ Kvaliteta, performanse, pogonski sustav
– Udobnost s većim kotačima
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, premium radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, navigacija, LED svjetla, parkirni senzori, sustav kamera 360 stupnjeva, stakleni krov, alcantara sjedala i grijana sjedala, grijana prednja sjedala i upravljač, inteligentni ključ, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav za prepoznavanje pješaka, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, aluminijski kotači, metalik boja
Dodatna oprema: head-up zaslon, električno otvaranje vrata prtljažnika, električno podešavanje sjedala vozača, sjedalo suvozača podesivo u lumbalnom dijelu (600 eura)
Cijena: 43.900 eura