Toyota je ekspert za hibridna vozila, na tom konceptu ustraje već desetljećima i žanje izvrsne poslovne rezultate. No SUV C-HR pokazuje da japanska marka ima i snagu iskoračiti izvan okvira dizajnerskog tradicionalizma. Najavila je to prva generacija, a produbila ova druga generacija. SUV na granici kompaktne klase temeljen je na formama koje se nikako ne mogu nazvati konvencionalnima, a futurizam naglašava klinasti prednji dio i stražnji dio na kojemu dominiraju izbočena svjetla. Zbog relativno malenih staklenih površina straga i na boku te debelog C nosača, malo pati preglednost, ali za većinu situacija u kojima je to važno pobrinut će se kamera i senzori.
Interijer je kreiran u duhu vremena, u ovoj nižoj razini opreme s 8-inčnim infotainmentom i digitalnom instrumentom pločom te, što pozdravljamo, posebnom pasicom i ekranom s kontrolama klima-uređaja. Manji nedostatak C-HR-a je prostor na stražnjoj klupi, koji je pogodan za djecu i ljude nižega rasta. Onima koji su izrasli iznad 180 cm manjkat će možda prostora za noge i glavu, ovisno i o vozaču i putniku na prednjim sjedalima i prostoru koji će zauzeti. Također, kod ovoga plug-in hibridnog modela smanjen je i prtljažnik na 350 litara (hibrid 364 litre) zbog velike baterije od 13,6 kWh.
Da, Toyota je dugo ustrajala na konceptu kombiniranog pogona kao izvora ušteda u potrošnje, ali je toliko unaprijedila svoj sustav da sad ne zazire od hibrida ili plug-in hibrida kao sustava koji može ponuditi i visoke performanse. Uostalom, ovaj sustav ima ukupno 223 KS, što je već ozbiljna brojka. Izvrsna karakteristika ovog plug-in hibrida je potrošnja. Naime, kod većine proizvođača s tom tehnologijom, kad se baterija isprazni, potrošnja goriva je relativno visoka i u gradskim uvjetima raste sve do deset litara, gleda li se slična snaga.
Kod Toyote, potrošnja goriva u gradu je odličnih 6,3 litre. Toyotina ekspertiza u ovoj tehnologiji donosi joj određenu prednost. Kad već govorimo o radu kad se baterija isprazni, treba napomenuti da hibridni sustav omogućuje linearno snažno ubrzanje, a to je, naravno, i zbog CVT mjenjača, koji ima klasična obilježja tehnologije. Dakle, na snažno ubrzanje reagirat će povećanom bukom motora sve dok ne dostignete traženu brzinu. To malo utječe na komfor vožnje, ali se Toyota pobrinula dovoljno akustično izolirati C-HR da taj zvuk nije preagresivan. Na kraju, na otvorenoj cesti potrošnja će se spustiti ispod šest litara (na autocesti od 7 do 7,3 litre goriva).
Električni način rada podržavaju baterija od 13,6 kWh i priloženi ulazni punjač od 6,6 kW. Toyota navodi potrošnju od 15,3 kWh/100 km. Ona će biti za nekoliko postotaka veća, ali u gradu će se sigurno prijeći više od 60 kilometara samo na struju, a to je i više nego izdašno za jedan kompaktni plug-in hibrid.
Uz CVT mjenjač i ovaj sustav, sama vožnja je poprilično jednostavno iskustvo. C-HR možda ima snagu, ali karakter ovoga SUV ipak više naginje ugađanju vozaču i putnicima, a ne samo vozačima. Što to znači? Udobnost prije svega, to je moto koji bismo mogli dodati C-HR-u. Ovjes je podešen mekše pa se C-HR nameće kao vozilo za duge pruge, ali i gradske neravnine, koje fino amortizira.
S druge strane, na otvorenoj cesti nudi predvidivost i sigurnost, pogotovo u zavojima u kojima pokazuje klasične karakteristike modernog automobila s prednjim pogonom. Kad se pretjera, podupravljat će, ali granice su postavljene visoko i ne treba ih istraživati.
Na kraju, ovaj model je dostupan s izdašnom opremom i akcijskom cijenom. Možda se čini da nije jeftin, ali s ovom tehnologijom zapravo je dobra ponuda.
Tehničke karakteristike Toyota C-HR 2,0 PHEV C-LUB
MOTOR plug-in hibridni sustav, 4 cilindra/16 ventila, benzinski motor obujam 1993 ccm, snaga 112 kW/152 KS pri 6000, okretni moment 190 Nm pri 4400 o/min, elektromotor 53 kW, okretni moment 163 Nm, baterija 13,6 kWh, ukupna snaga sustava 163/223 KS
DIMENZIJE dxšxv 436,2×183,2×156,4 cm, međuosovinski razmak 264 cm, prtljažnik 350 l, spremnik goriva 43 l, masa 1821 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga multilink
PERFORMANSE najveća brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,4 s
POTROŠNJA 0,8 l/100 km
EMISIJA CO2 18 g/km
Euro NCAP +++++
+ Hibridni sustav, potrošnja goriva, kvaliteta
– Prostor straga, preglednost
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, LED svjetla, adaptivni tempomat, pokretanje vozila bez ključa, grijana prednja sjedala, sustav automatskog kočenja, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, aluminijski naplatci
Dodatna oprema:
Cijena: 35.500 eura