Direktor Stellantisa nije sretan: Zbog političkih odluka u Europi veliki koncern morat će zatvarati tvornice!?

Propisi će postati još stroži od 2030. godine, kada će se ciljevi emisija za vozni park dodatno smanjiti

Ranije ove godine, Europski parlament glasao je da se automobilskim tvrtkama da više vremena za usklađivanje s novim propisima o emisijama koji su stupili na snagu 2025. Umjesto da ove godine ispune novonametnuti cilj od 93,6 g/km za cijeli vozni park (prosjek emisija svih prodanih vozila), proizvođači automobila sada će morati postići tu brojku u prosjeku u sljedeće tri godine od 2025. do 2027. Unatoč dvogodišnjem produljenju, Stellantis je i dalje nezadovoljan. Europski šef tvrtke, Jean-Philippe Imparato, tvrdi da automobilski konglomerat riskira plaćanje do 2,5 milijardi eura kazni za prekoračenje ograničenja emisija. Ako se zakonodavstvo uskoro ne promijeni, Stellantis bi mogao biti prisiljen platiti kaznu u sljedeće dvije-tri godine.

Pod pretpostavkom da zakonodavstvo ostane nepromijenjeno, Automotive News Europe citira Imparata koji kaže da neće imati drugog izbora nego donijeti teške odluke kako bi izbjegao kazne za emisije:

– Ili ću se žestoko gurati električna vozila ili ću biti prisiljen ‘zatvoriti’ vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem (ICE). I zato zatvaram tvornice.

Propisi će postati još stroži od 2030. godine, kada će se ciljevi emisija za vozni park dodatno smanjiti, s trenutačnih 93,6 g/km na 49,5 g/km. Samo pet godina kasnije, proizvođači automobila koji posluju u Europi morat će dosegnuti 0 g/km, što znači zabranu prodaje novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem na sintetička goriva bit će dopuštena, ali to će više biti elitistička opcija za vlasnike skupih supersportskih automobila.