Lada Niva Sport Turbo je namjenski konstruirani automobil za reli, koji se uvelike oslanja na originalni model, ali je preuređen za natjecanje. Izvana se Niva Sport Turbo ističe proširenim prednjim i stražnjim blatobranima, dizajniranim za smještaj većih izreza u lukovima kotača. Tanki čelični branici zamjenjuju standardne, ostavljajući gume izloženima radi lakšeg odvajanja i brzih popravaka. Lexan bočna stakla i dodana LED rasvjeta doprinose njenoj natjecateljskoj postavci.
Niva pripremljena za reli vozi se na novim aluminijskim naplatcima s većim terenskim gumama, a dodatno je podržana rastegnutim međuosovinskim razmakom od 2550 mm, koji gotovo eliminira prednje i stražnje prevjese. Povećani trag kotača sada iznosi 1680 mm, a udaljenost od tla porasla je na impresivnih 350 mm, piše Carscoops. Niva se u kabini rješava svega nebitnog, ali budimo iskreni, tamo ionako nikada nije bilo velike raskoši. Kabina je opremljena s dva trkaća školjkasta sjedala, potpunim zaštitnim kavezom, navigacijskim sustavom i ojačanim spremnikom goriva. Stražnja klupa je uklonjena.
Kao što i samo ime sugerira, Niva Sport Turbo opremljena je 1,6-litrenim četverocilindričnim motorom s turbopunjačem, koji generira 280 KS i 340 Nm okretnog momenta. To predstavlja značajno povećanje u usporedbi s Nivom Sport u serijskoj specifikaciji koja ima samo 124 KS i 151 Nm. Snaga se prenosi na sva četiri kotača putem šesterostupanjskog sekvencijalnog mjenjača s blokadom središnjeg diferencijala. Poboljšanja šasije uključuju neovisni ovjes s dvostrukim amortizerima na svakom kotaču, s jačim kočnicama koje se sastoje od diskova od 302 mm i četveroklipnih čeljusti. Lada Niva Sport Turbo imat će svoj natjecateljski debi na ovogodišnjem reliju Silk Wayu, koji se održava u Rusiji od 12. do 22. srpnja. Sudjelovat će u klasi Raid Sport. Natjecateljska ruta se proteže na više od 5000 km zahtjevnog terena od Irkutska do Gorno-Altajska.
Bilo bi ljepše kad bi se Rusi bavili ovakvim aktivnostima, a ne onime što rade u Ukrajini.