Najprodavaniji motor za automobile svih vremena?! Vjerovali ili ne, to je jedan V8!

Ukupno je proizvedeno više od stotinu milijuna motora LS serije

Koji je motor najprodavaniji? Svih vremena?! Nije to neki dvolitreni benzinac ili dizelaš. Ne, vjerovali ili ne, to jedan V8. Chevrolet Small Block V8 serije LS, motor čiji životni vijek traje otprilike sedam desetljeća. Proizvedeno je više od 100 milijuna primjeraka Chevy Small-Blocka, što ga čini najmasovnije proizvedenim automobilskim motorom koji je svijet ikada vidio.

Ideja za Chevy Small Block rođena je očaja. Bila je 1954. godina, a novi model Chevrolet Corvette nije zapalio automobilski svijet, na veliko razočaranje Chevroletovih rukovoditelja i malog tima na čelu s ocem Corvette, Zorom Arkus-Duntovom. Problem je bio u 235-CID rednom šesterocilindričnom motoru, poznatom i kao Plavi plamen. U vrhuncu je proizvodio samo 115 KS.

Prodaja je krenula toliko loše za Corvette da se General Motors poigravao s idejom da ukine model. Međutim, čovjek po imenu Ed Cole dobio je zadatak da Corvette dobije više snage. Stoga se obratio Pontiacu za dizajn ventilskog sklopa i krenuo u stvaranje novog motora. Na kraju je V8 prešao put od crtaće daske do proizvodnje za samo 15 tjedana. Novi V8 motor odmah su počeli ugrađivati u Corvette iz 1955. i u Chevrolet Bel Air. Novi 4,3-litreni motor s malim blokom proizvodio je 195 KS kada je opremljen četverocilindričnim Rochester rasplinjačem, 65 više od Blue Flamea. Potražnja za Corvetteom je naglo porasla, a uspjeh se od tada može izravno povezati s brzom reakcijom Eda Colea i njegovog tima.

Naravno, izvedeno je nekoliko varijacija kultnog motora (LS obitelji), rastao je obujam i mijenjala se tehnologija, a LS se zadržao u proizvodnji između sredine 1950-ih i 2014. Obujam je na kraju porastao s 4,3 litre na 6,6 litara, čime se približio kategoriji većih motora.

Najpoznatija verzija je 5,7-litrena koja se pojavila 1997. s Chevrolet Corvetteom C5. Taj motor, LS1, bio je izrađen od aluminija i mogao je isporučiti 350 KS pri 5600 o/min. GM ga je koristio i u obiteljskim automobilima, limuzinama, kombijima, pick-upovima… Motori serije LS pokretali su velik dio GM-ove ponude više od 20 godina. LS je 2014. godine zamijenjen je novim LT-om, treća generacija V8 motora bila je potpuno novi dizajn koji je poboljšao sve što je naučeno s LS-om. Ukupno je proizvedeno više od stotinu milijuna motora LS serije.