Mogu li se električni automobili puniti na agregatima? Mogu, ali…

Pola sata rada generatora daje dovoljan domet za oko 5 kilometara

Nestanak struje koji je 28. travnja pogodio velike dijelove Španjolske i Portugala jasno pokazuje koliko ranjiva može biti električna mreža, a tako i cijela električna mobilnost. Gdje napuniti strujom vozilo kad struje – nema.

Je li generator za hitne slučajeve alternativa?

U principu, to je moguće – rekao je Ralf Petri iz Njemačkog udruženja elektrotehničara (VDE) za Auto Bild. – Ali tu su i ograničenja. Većina generatora za hitne slučajeve isporučuje maksimalno 3,6 kilovata.

Realno, kontinuirani kapacitet je oko 2 kilovata. U praksi to znači da bi punjenje velike baterije, poput one od 118 kWh u Mercedesu EQS, trajalo više od 59 sati. Ukupno, ukupno dva i pol dana. Osim toga, potrošnja agregata je značajna: u prosjeku oko 1,5 litara benzina po proizvedenom kilovat satu. Za prosječni električni automobil s potrošnjom od 20 kWh na 100 kilometara to znači potrošnju goriva od 30 litara goriva ili oko 43 eura.

Većina agregata nije opremljena katalizatorom i stoga su daleko od ekološki prihvatljivih proizvođača električne energije. Pola sata rada generatora daje dovoljan domet za oko 5 kilometara. Oni koji imaju malo više vremena mogu generirati dovoljno energije za 50 kilometara u pet sati punjenja.

– U SAD-u postoje mobilne usluge punjenja koje napajaju nasukane vozače električnih automobila – kaže Petri. Rade s većim agregatima sa snagom od najmanje 11 kW, slično zidnoj kutiji.