Nizozemski inovator u industrijskom sektoru solarne energije Wattlab i njemački div u brodarstvu HGK Shipping udružili su se kako bi lansirali prvi svjetski hibridni brod za unutarnju plovidbu na solarni pogon, kao dio ambiciozne inicijative za dekarbonizaciju riječnog prometa.
Brod za suhi teret, nazvan Blue Marlin, pretežno će prevoziti rasutu robu za Salzgitter AG, jednog od vodećih europskih proizvođača čelika u sjeverozapadnoj njemačkoj mreži kanala. Službeno je kršten tijekom ceremonije koja se održala u Hamburgu u Njemačkoj 3. srpnja.
Brod kombinira snažan dizelsko-električni pogonski sustav, optimizaciju niskog vodostaja i SEAFAR tehnologiju za daljinski upravljanu navigaciju. Štoviše, njegov solarni modularni sustav, koji se sastoji od 192 panela koji godišnje proizvode do 37.500 kWh električne energije, postavljen je u brodogradilištu De Gerlien van Tiem u Nizozemskoj.
Paneli će opskrbljivati energijom brodske i pogonske sustave, pa će tako Blue Marlin biti prvo plovilo za unutarnju plovidbu koje se izravno oslanja na solarnu energiju. S duljinom od 86 metara i širinom od 9,5 metara, Blue Marlin je posebno izgrađen za plovidbu u plitkim vodama, s gazom od samo 1,10 metara.
Dva Veth propelera s kormilom i pramčani potisnik dodatno povećavaju njegovu upravljivost. Istovremeno, njegov modularni dizajn omogućuje mu povezivanje s potisnim teglenicama za rukovanje teretom do 3110 tona.
Wattlab je objasnio da automatizirani sustav upravljanja energijom distribuira energiju precizno tamo gdje i kada je potrebno, poboljšavajući ukupnu učinkovitost i smanjujući potrošnju goriva. Očekuje se i značajno smanjenje emisija CO2, do 36.000 kilograma godišnje. Po prvi put u unutarnjem brodarstvu, solarna energija može se izravno prenijeti na pogonski sklop plovila, unapređujući tehnologiju čistog pogona.