Sveučilište Stanford (Sjedinjene Američke Države) odbacilo je tradicionalnu ideju da je glatka i konstantna vožnja najbolji način za očuvanje baterije u električnom automobilu. To su učinili pokazujući da snažno ubrzavanje, povremeno, može produžiti vijek trajanja baterija. Kako bi formulirali istraživanje, objavljeno u prestižnom znanstvenom časopisu Nature, nekoliko su godina analizirali 92 komercijalne baterijske ćelije simulirajući 47 različitih obrazaca vožnje.
Neke su reproducirale umjerenu vožnju, druge konstantnu upotrebu na cestama s puno prometa poput autoceste ili autoceste, a također su imitirali zahtjevne scenarije s jakim ubrzanjima i regenerativnim kočenjem. Glavni zaključak otkriva da su baterije podvrgnute dinamičkoj upotrebi trajale do 38% dulje od onih korištenih u konstantnim i linearnim uvjetima. Pod dinamičnom vožnjom podrazumijevaju kombinaciju brzih ubrzanja, regenerativnog kočenja i promjena brzine u gradu i na cesti.
U praksi se ovaj postotak prevodi u kumulativni domet do 313.800 kilometara. Baterije koje su bile podvrgnute jednoličnoj vožnji ostale su na 227.000 kilometara. Studija Sveučilišta Stanford, međutim, ističe da nema potrebe za ubrzavanjem na svakom semaforu. Pouka koju donose je jednostavna: raznolikost pri vožnji je dobra, ali ekscesi nisu. Ravnoteža između grada, ceste i aktivnije vožnje održava bateriju u boljem stanju od monotone vožnje. Naravno, ovo nije poziv da ceste pretvorite u piste, nego da samo malo intenzivnije ubrzavate. Dakle, ne utrke od semafora do semafora nego malo više gasa…
Istraživači su objasnili razlog zašto je dinamična vožnja sinonim za električne automobile s duljim vijekom trajanja. Polazište je način na koji baterije reagiraju na: niskofrekventne impulse struje, kratke nalete snage tipične za gradski promet ili kratka ubrzanja. To smanjuje akumulirano trošenje koje je obično uzrokovano konstantnim i dugotrajnim strujama poput onih koje se događaju pri vožnji autocestom i autocestom.
Na kraju, studija podsjeća na neke dobre prakse za očuvanje vijeka trajanja baterije u električnom automobilu prilikom punjenja: izbjegavajte vrlo visoko stanje napunjenosti jer visoki naponi čine pozitivnu elektrodu nestabilnom, izbjegavajte vrlo niske razine opterećenja, jer ubrzavaju degradaciju negativne elektrode…