Kina zabranjuje jedan sustav u vozilima: Gotovo je s ‘jednom pedalom’!

Vodeća zemlja u proizvodnji električnih automobila smatra da vožnja s jednom pedalom čini vozače nespretnijima

Bilo pod nazivom e-pedal ili one pedal, neke marke, od Tesle do Nissana, od BMW- a do Renaulta, nude vožnju s jednom pedalom u svojim električnim modelima. Ova značajka upravo je zabranjena u Kini na svim električnim automobilima. Vodeća zemlja u proizvodnji električnih automobila smatra da vožnja s jednom pedalom čini vozače nespretnijima. Novi propis, koji su odobrili Državna uprava za regulaciju tržišta i Kineska uprava za standardizaciju, zabranjuje vozilima da se prebace na način vožnje s jednom papučicom gasa, što omogućuje vozilima da uspore do potpunog zaustavljanja jednostavnim otpuštanjem papučice gasa. Novi standard, koji će se provoditi u fazama, stupit će na snagu za većinu novih vozila 1. siječnja 2026., a za modele koji su već u proizvodnji novi standard primjenjivat će se od 1. siječnja 2027.

Podsjetimo, pritiskom na papučicu ubrzava se vozilo, dok se otpuštanjem uzrokuje usporavanje do zaustavljanja vozila. Ovaj način rada poboljšava učinkovitost rekuperacije energije, produžujući domet vozila i poboljšavajući udobnost vožnje, posebno pri manjim brzinama u gradu. Međutim, kineske vlasti vjeruju da bi obuka ljudi za vožnju bez dodirivanja papučice kočnice mogla imati katastrofalne dugoročne posljedice. Gubitak navike korištenja kočnice mogao bi dovesti do sporijeg vremena reakcije vozača u situacijama koje zahtijevaju naglo kočenje. Vozači navikli na vožnju s jednom papučicom kočnice možda neće reagirati dovoljno brzo s papučicom kočnice, što povećava rizik od nesreća.