Volkswagenu ID.3 isteklo je jamstvo na bateriju: U kakvom je ona stanju?!

Kako bi se pratilo starenje baterije, automobil je redovito prolazio neovisna testiranja baterija tijekom testnog razdoblja

Kako će se električni automobil ponašati s vremenom i kako će se dugoročne korištenje odraziti na bateriju?! Njemački autoklub (ADAC) uzeo je Volkswagen ID.3 na maraton test 7. svibnja 2021. godine. VW ID.3 Pro S u razini opreme Tour – koštao je oko 45.800 eura. U četiri godine je s električnim automobilom prijeđeno više od 160.000 kilometara. Sada je istekao rok jamstva za bateriju, koji iznosi 160.000 km ili 8 godina i ispostavilo se da je baterija u vrlo dobrom stanju.

Jamstvo se primjenjuje ako kapacitet baterije padne ispod 70 posto onoga što je bio kada je automobil bio nov. Nakon više od 16.000 kilometara, kapacitet baterije je i dalje 91 posto. To nije iznenađujuće, pogotovo s obzirom na to da test dopušta malu marginu pogreške od oko ±3 posto. Dakle, baterija je u dobrom stanju za svoju starost i kilometražu i nema razloga za brigu. To je impresivno s obzirom na to da se s baterijom nije postupalo baš nježno. Često je punjena do 100% nakon vožnje kako bi se osiguralo da sljedeći vozač ima puni domet, do 400 km. Automobil je također ponekad stajao s napunjenom baterijom. Ništa od toga nije baš dobro za vijek trajanja baterije. Kako bi se pratilo starenje baterije, automobil je redovito prolazio neovisna testiranja baterija tijekom testnog razdoblja. Tablica prikazuje kako se stanje baterije (SoH%) razvijalo tijekom vremena.

Unatoč velikoj kilometraži, ID.3 je i dalje vrlo prikladan za duga putovanja, sve dok ne dođu zimske hladnoće. Kada je baterija hladna, brzo punjenje traje znatno dulje nego u ljetnim uvjetima, premda automobil zapravo ima ugrađeni sustav grijanja baterije. VW bi ovdje trebao poboljšati softver, a starijim ID. modelima dati i funkciju predgrijanja baterije kako bi se poboljšala brzina punjenja. Automobil je opremljen najvećom baterijom koju VW nudi, kapaciteta 77 kWh. Čak i po hladnom vremenu, automobil može podnijeti puno toga. Na minus 9 stupnjeva, primjerice, bilo je moguće voziti se od podnožja Alpa do ledenjaka Rettenbach u Söldenu (Tirol), do nadmorske visine od 2700 metara i natrag (udaljenost od 400 kilometara) s jednim punjenjem.

ADAC-ovi inženjeri naglašavaju da se Volkswagen ID.3 nakon četiri godine korištenja pokazao kao vrlo dobar automobil za svakodnevnu upotrebu, u mnogim aspektima čak i izvrstan. Sigurno upravljanje, udobna sjedala i dobre performanse znače da je automobil pogodan i za duža putovanja. Automobil je hvaljen i zbog značajki poput adaptivnog tempomata s održavanjem trake, izvrsne Matrix LED rasvjete i puno prostora u kabini. U gradskoj gužvi i pri parkiranju mnogi vozači cijene mali radijus okretanja. Sa živahnim pogonom na stražnje kotače, ID.3 ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi, a maksimalna brzina elektronički je ograničena na 160 km/h. Testni automobil dugačak je 426 cm, težak čak 1,9 tona te nudi 204 KS i 310 Nm okretnog momenta.

 

Prijeđeni km  Kapacitet baterije (SoH %) Prijeđeni km Kapacitet baterije (SoH %)
21.749 96 87.020 94
46.029 96 102.505 93
59.166 96 128.500 92
69.549 95 145.810 91
84.264 94 169.651 91