Kineski maglev vlak brži je od komercijalnih zrakoplova: Radna brzina bit će zastrašujuća!

Trenutačno samo Kina, Japan i Južna Koreja koriste komercijalne maglev sustave

Kina je uspješno testirala novu tehnologiju magnetske levitacije (maglev) koja bi vlakovima omogućila da putuju brže od većine zrakoplova. Najnoviji test, demonstriran u laboratoriju Donghu u provinciji Hubei, pokazao je kako vlak Maglev od 1,1 tone ubrzava do 646 km/h za nešto manje od 7 sekundi. Zastrašujući podatak?! Naravno, ovakva ubrzanja neće se koristiti u komercijalnom prijevozu.

Test slijedi nakon isprobavanja iste tehnologije prošle godine, kada je vlak postigao brzinu od 1017 km/h, što je brže od leta komercijalnih zrakoplova, koji obično putuju brzinom od 850 do 949 km/h. Posljednji test, koji su proveli znanstvenici u laboratoriju Donghu, koristio je vlastite elektromagnetske pogonske i ovjesne sustave koji omogućuju vlaku da levitira iznad tračnica, praktički eliminirajući trenje. Maglev tehnologija koristi suprotna magnetska polja za podizanje vlaka s tračnica, što smanjuje trenje i omogućuje glatkije, tiše i brže kretanje. Pri velikim brzinama otpor zraka postaje glavno ograničenje, prepreka koju su inženjeri minimizirali korištenjem niskovakuumskih cijevi kako bi omogućili još veće ubrzanje. Novi sustavi ovjesa vođeni umjetnom inteligencijom (AI) i precizne elektromagnetske kontrole dodatno podržavaju ekstremne brzine i udobnost putnika, piše Newsweek.

Točnost mjerenja i pozicioniranja, prema riječima Li Weichaoa, tehnološkog direktora laboratorija, dosegla je preciznost od 4 milimetra, što je ključno za sigurnost pri ekstremnim brzinama.

Trenutačno samo Kina, Japan i Južna Koreja koriste komercijalne maglev sustave, a Peking već koristi najdužu komercijalnu maglev liniju na svijetu između Šangaja i međunarodne zračne luke Pudong s brzinama do 430 km/h. Kina planira implementirati ultrabrzu maglev mrežu kako bi povezala velike gradove diljem zemlje, poput Pekinga i Šangaja, što bi moglo smanjiti vrijeme putovanja između gradova na 90 minuta ili manje.

Li Weichao, direktor Centra za inovacije tehnologije elektromagnetskog pogona brzih Maglev vlakova u Donghu laboratoriju, prošli je mjesec za CGTN rekao:

– Ovo je najveća brzina na svijetu. Tipična radna brzina je 800 km/h.

Inženjeri u Donghu laboratoriju očekuju da će dovršiti potpunu izgradnju svoje testne brze pruge do kraja godine.