Mnogi vlasnici električnih automobila danas pune električne automobile plaćanjem izravno na punionici, a pritom nisu članovi ili pretplatnici tvrtki koje drže punionice. Ova vrsta punjenja naziva se ad hoc punjenje i uključuje jednokratno plaćanje. Prije godinu dana, EU je, putem AFIR uredbe, odlučila da sve punionice moraju ponuditi ovu opciju. Sada, međutim, Njemački autoklub (ADAC) upozorava na nedostatke ad hoc punjenja.
Proveden je opsežan test na punionicama uz autoceste, istraživane su razlike u cijenama između punjenja s članstvom i bez članstva. Razlike u cijenama pokazale su se vrlo velikima i znatno je skuplje puniti električni automobil bez članstva. Na jednoj od punionica cijena se razlikovala za čak 62 posto.
Osim cijena, tehnologija je ponekad bila neprilagođena potrošačima. Neka odmorišta i stajališta za kamione još imaju stare punionice bez čitača kartica, koje se mogu koristiti samo putem QR koda, korisničke kartice ili aplikacije odgovarajućeg dobavljača. Zbog prijelaznog razdoblja do kraja 2026., ovo možda jest zakonski prihvatljivo, ali je nezgodno za potrošače.
ADAC tvrdi da su razlike u cijenama uglavnom posljedica toga što tvrtka želi prisiliti vlasnike električnih automobila da postanu članovi, što je nepoštena poslovna praksa, pogotovo u vrijeme kada se želi omasoviti električna mobilnost. Još jedna stvar koja je kritizirana je transparentnost cijene punjenja. Cijene često nisu jasno istaknute.
Kao što se vidi u tablici najmanje razlike su na mreži punionica Ionity (pokrenuli su ih BMW, Ford, Hyundai, Mercedes-Benz, i Volkswagenov koncern, uključujući Audi i Porsche), a najveće na EWE GO. Veliki je to udar na financije vozača.
Pružatelj
usluga |
Ad hoc punjenje
(DC u eurima) |
Punjenje bez članstva/pretplate
(DC u eurima) |
Razlika u postocima
|
EWE GO | 0.84 | 0.52 | 62% |
EnBW | 0.87 | 0.59 | 47% |
MORE | 0.79 | 0.57 | 39% |
EON | 0.79 | 0.61 | 30% |
Aral Pulse | 0.79 | 0.69 | 14% |
Citywatt | 0.64 | 0.59 | 8% |
IONITY | 0.75 | 0.70 | 7% |