U Kini su najprodavaniji električni automobili: Koji je recept njihova uspjeha? Jeftiniji su od benzinaca!

U prosjeku, električni automobil košta 21.900 eura, u usporedbi s 22.500 eura, koliko košta prosječni benzinac

Novi izvještaj analitičara iz JATO Dynamicsa otkriva da je Kina duboko u električnoj tranziciji. Ukupno je čak 57 posto svih novoregistriranih u prvom tromjesečju 2025. bilo – električno. U Europi je to 22 posto, a u SAD-u samo 12 posto. Sve ostale zemlje su ispod granice od dva posto. Globalno, električni automobili čine nešto više od 14 posto sve prodaje novih automobila, ali razlike između zemalja i regija su velike.

Ključni faktor uspjeha električnih automobila u Kini je cijena. U Kini su električni automobili jeftiniji od benzinskih automobila. U prosjeku, električni automobil košta 21.900 eura, u usporedbi s 22.500 eura, koliko košta prosječni benzinac. U Europi je suprotno: električni automobili koštaju u prosjeku 54.900 eura, što je 14.000 eura više od benzinskih i dizelskih automobila. SAD je uspio donekle smanjiti razliku u cijenama u posljednjih pet godina, ali s prosječnom cijenom od 39.900 eura za automobile na fosilna goriva i 52.000 eura za električne automobile, to je još uvijek daleko od kineske razine.

Kina je također odabrala drugačiji tehnološki put. Sada su tri od četiri kineska električna automobila pokretana LFP baterijama, jeftinijom alternativom koja smanjuje troškove proizvodnje, ali pruža kraći domet. Uostalom takva strategija je omogućila snižavanje cijena i proizvodnju električnih automobila u velikim razmjerima. Zapad još daje prioritet dometu i brzini punjenja, što potiče razvoj skupljih tipova baterija, ali čini i električne automobile manje dostupnima.