Situacija je sve teža za brojne proizvođače automobila na kineskom tržištu, kineske, ali i one koji nisu domaći. Japanski automobilski div Mitsubishi počeo je prodavati kamione kineskom tržištu početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Kada s Kinezi počeli kupovati automobile, Japanci su brzo reagirali, isporučujući jednostavna i jeftina vozila. Mitsubishi je dugo bio jedna od najpopularnijih automobilskih marki u Kini. No vremena se mijenjaju, navike se mijenjaju, a i tehnologija se mijenja. Dok je Mitsubishi tapkao u mjestu, kineski proizvođači počeli su konstruirati jeftine i tehnološki napredne automobile.
Sada Mitsubishi najavljuje da se potpuno povlači s kineskog tržišta, piše Car News China. Razlog je brzi prijelaz tržišta na električne automobile koji je uzrokovao kolaps marke u Kini. Mitsubishi surađuje s kineskim Shenyangom od 1997. Proizvodili su motore koji su isporučivani kineskim automobilskim markama. Sada kada postoji gotovo samo potražnja za električnim automobilima, Japanci su se povukli iz suradnje i također su najavili da će potpuno napustiti Kinu.
U Kini potražnja za automobilima s motorima s unutarnjim izgaranjem i dalje opada. Izvršni direktor Stellantis Asia, Maxime Picat, nedavno je upozorio da bi svi europski proizvođači automobila uskoro mogli otići iz Kine.
– Ako pogledate što se dogodilo posljednjih godina, trend je snažan i zapadnim proizvođačima automobila bilo je vrlo teško održati svoju poziciju u Kini – rekao je za Financial Times.
Prije samo pet godina strani proizvođači automobila kontrolirali su kinesko tržište. Tada je Volkswagen bio najprodavaniji automobil u Kini. Sada je BYD najpopularniji među Kinezima.