Direktor Mercedesa kritizira europske politike: Postat ćemo kao Kuba!

Postoji rizik da će zabrana motora s unutarnjim izgaranjem izazvati efekt Havane i Kube, starih automobila na cestama

U članku objavljenom u uglednom časopisu The Economist, Ola Källenius, u dvostrukoj ulozi izvršnog direktora Mercedesa i predsjednika ACEA-e (Europsko udruženje proizvođača automobila), ozbiljno upozorava na prisilnu elektrifikaciju i njezine negativne posljedice. Källenius započinje podsjećanjem da je zeleni plan trebao biti odlučujući trenutak za Europu, kao i slijetanje čovjeka na Mjesec. Cilj je pakta učiniti Europu klimatski neutralnim kontinentom do 2050., ali sada, kaže, moramo izbjeći da se izgubimo u svemiru. Postoji rizik da će zabrana motora s unutarnjim izgaranjem izazvati efekt Havane i Kube. Potrošači koji još nisu spremni za električnu mobilnost mogli bi biti prisiljeni zadržati starije automobile koji više zagađuju okoliš dulje, kao i kubanski vozači, koji već dugo ne mogu pristupiti novim vozilima. Trenutno su automobili u EU stari više od 12 godina, a ta će brojka nastaviti rasti s trenutnim propisima.

Starenje voznog parka ima negativne posljedice na klimu, zapošljavanje, prosperitet i cijeli automobilski ekosustav, objašnjava Källenius. Što su motori stariji, to uzrokuju više emisija.

Po pitanju zaposlenosti posljedice su također vrlo negativne. Ako automobili stare, to je zato što ne kupujete nove automobile, a ako ih ljudi neće kupovati, na kraju će se zatvoriti tvornice.  To će pogoršati probleme industrije koja se već guši u problemim: više od 40% europskih dobavljača automobilskih komponenti i tehnologije moglo bi brzo postati neprofitabilno.