Brodski prijevoznik Matson je iznenadio kupce najavom da će obustavlja prijevoz električnih ili plug-in hibridnih električnih vozila zbog klasifikacije njihovih litij-ionskih baterija kao opasnih materijala. Mogućnost prijevoza automobila između kopna Sjedinjenih Država, Havaja, Guama i Aljaske bila je važna usluga i za pojedince i za trgovce automobilima. U pismu poslanom kupcima, tvrtka piše:
– Zbog sve veće zabrinutosti za sigurnost prijevoza vozila napajanih velikim litij-ionskim baterijama, Matson obustavlja prihvaćanje rabljenih ili novih električnih vozila (EV) i plug-in hibridnih vozila za prijevoz na svojim plovilima. S trenutnim učinkom prestali smo prihvaćati nove rezervacije za ove pošiljke.
Udruga za električna vozila Havaja izvještava da je u državi trenutno registrirano više od 37.000 električnih vozila. Nisu objavljeni nikakvi podaci za Guam, ali trgovci koji su razgovarali s lokalnim medijima rekli su da žale zbog odluke, ističući da su električna vozila vrlo prikladna za vožnju po otoku.
Izvješća spominju nedavni požar na brodu Morning Midas kod Aleutskih otoka i gubitak plovila koje je prevozilo električna i hibridna vozila. To je bila treća velika žrtva povezana s požarima električnih vozila nakon havarije na Fremantle Highwayu 2023. i gubitka Felicity Acea 2022. Industrija je radila na razvoju novih standarda za prijevoz električnih vozila i litij-ionskih baterija, ali u slučaju Matsona postoji dodatna opasnost od požara kontejnera. Naime, Matson prevozi automobile smještene u kontejnere, što ograničava mogućnost praćenja vozila u usporedbi s klasičnim brodovima za prijevoz automobila, u kojima se vozila odlažu u velikim garažnim prostorima.
Matson nastavlja prevoziti automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem. Nudi uslugu prekooceanskog prijevoza, između ostalog.