Nije rijetkost da dječje autosjedalice koštaju i više od 300 eura. Velika je to investicija za roditelje pa se često razmišlja o kupnji rabljene sjedalice. U hrvatskim oglasnicima također je velika ponuda rabljenih sjedalica. Tako se štedi novac, ali mogući su i sigurnosni rizici.
Prije svega, trebali biste provjeriti neke osnovne podatke poput starosti sjedalice i stanja. Dobro održavana sjedalica često se može koristiti dugi niz godina. Međutim, modeli koji su već sudjelovali u nesreći ili su pali na tlo ne smiju se ponovno koristiti. Ponekad se to može prepoznati po malim pukotinama, lomovima, tragovima gnječenja ili habanju. Osim školjke i kopče pojasa, kupci bi trebali provjeriti i presvlaku i tapeciranje pojasa. Jednostavna prljavština može se isprati, ali ne smiju se pronaći pukotine ili rupe.
Dječje sjedalice smiju se koristiti samo s originalnom navlakom proizvođača. Podešavanje pojasa također mora i dalje raditi, nakon zatezanja pojas mora ostati na mjestu i ne smije se sam od sebe olabaviti tijekom vremena. Savjetuje se probna ugradnja u vlastitom automobilu prije kupnje nove ili rabljene sjedalice. Trebali biste provjeriti rabljenu sjedalicu s djetetom. Kupnja na slijepo se ne preporučuje. U slučaju Isofix sustava, proizvođač može unaprijed provjeriti odgovara li sjedalica postojećoj bazi.
Dječje sjedalice odobrene posljednjim standardima mogu već biti vrlo stare, stoga se roditelji svakako trebaju pridržavati uputa proizvođača prilikom kupnje ili korištenja starije sjedalice. Upute za uporabu proizvođača obično navode preporuku za maksimalni vijek trajanja dječje sjedalice.
Roditelji bi također trebali biti svjesni da se optimalna zaštita ne može jamčiti za starije dječje sjedalice zbog zamora i trošenja materijala. Na primjer, prilikom testiranja kopča pojasa mora izdržati test izdržljivosti od 5000 otvaranja i zatvaranja, a potom proći test sudara. Kod Isofix priključaka postoji 2000 ciklusa koji moraju proći prije odobrenja za test sudara. Ovisno o intenzitetu korištenja, ovi brojevi ciklusa postižu se nakon šest do deset godina svakodnevne upotrebe.
Dječje sjedalice uglavnom su izrađene od otporne plastike. No materijal je podložan procesu starenja u kojem može postati krhak i ispucati. Stalna upotreba i opterećenje, UV zračenje i vlaga također ubrzavaju starenje plastike. Zbog toga je moguće da starija dječja sjedalica više ne nudi istu sigurnost kao novi model.
Umor i trošenje materijala mogu se vidjeti, na primjer, u pukotinama na plastičnim dijelovima dječje sjedalice (na slici gore) ili u slomljenim dijelovima pjene u tijelu stiropora sjedalice. Kod dječjih sjedalica s Isofix bazom i funkcijom rotacije, mehanizam rotacije mora savršeno funkcionirati i pravilno pristajati.
Uvijek provjerite jesu li svi indikatori na sjedalu zelene boje kada je dječja sjedalica montirana u vozilu s Isofix ručicama za zaključavanje.
Prljavština može dovesti do povećanog trošenja pokretnih dijelova. Kod sjedalica s odobrenjem UN Reg. 129, presvlaka se može ukloniti radi pranja bez potrebe za uklanjanjem remena. Sukladno tome, u uputama za uporabu nema informacija o uklanjanju i postavljanju pojasa. Pojas za pričvršćivanje nikada se ne smije uklanjati jer je rizik od neispravnog sastavljanja prevelik.
Nikada ne smijete koristiti dječju sjedalicu koja je sudjelovala u nesreći. Stoga, ako je moguće, treba pitati za povijest korištenja sjedala.