Zašto se vrhovi krila Boeinga 777X podižu i spuštaju? Razlog je praktičan…

Prilikom polijetanja piloti moraju spustiti krila, a ako to ne učine, sigurnosni sustavi u zrakoplovu uporno će slati upozorenja

Novi Boeing 777X ima zanimljivu karakteristiku. Vrhovi krila na tom zrakoplovu mogu se podići i spustiti, odnosno izravnati. Sklopivi vrhovi krila Boeinga 777X mjera su za uštedu prostora. Ideja je postići ukupnu širinu zrakoplova da bi zadovoljavao propise o pristupu zrakoplovnim lukama. Kada su krila sklopljena, zrakoplov spada u istu kategoriju veličine kao i postojeće verzije zrakoplova 777. Kada vrhovi krila ne bi bili sklopivi, mlažnjak bi imao raspon krila jednak Boeingu 747 i Airbusu A380.

Klasični 777 zadovoljavaju propise o pristupu izlazim vratima klase E u zračnim lukama. To je standard za zrakoplove tipa 787, A330 i 777 i to su najveći profili za koje je izgrađena većina izlaza na globalnim zračnim lukama. Dodatnih 7,6 metara u rasponu krila nove generacije, međutim, podiže 777x na razinu zrakoplova klase F, prisiljavajući ga da se parkira u terminalima napravljenim za jumbolinere poput Boeinga 747 i Airbusa A380. Ovi izlazi su rijetki i zahtijevali bi dodatna ulaganja i promjene u zračnim lukama. Osiguravanje da zrakoplov odgovara zahtjevima zračnih luka s kodom E znači da 777X može letjeti na iste destinacije kao i njegovi prethodnici. To je ključno za zrakoplovne tvrtke jer zračne luke diljem svijeta nemaju izlaze s kodom F (A380/747), a čak i veći objekti obično imaju ograničen prostor za takve zrakoplove.

Kada brzina zrakoplova padne ispod 50 čvorova, nakon što sleti, vrhovi krila se automatski podižu. Prilikom polijetanja piloti moraju spustiti krila, a ako to ne učine, sigurnosni sustavi u zrakoplovu uporno će slati upozorenja.