Kinezima tuneli nisu zanimljivi: U nekim pokrajinama izrezat će planine i izgraditi ceste!

U nekim kineskim regijama su zaključili da im je lakše presjeći planinu na pola...

S povećanom izgradnjom cesta u Kini javljaju se i problemi, a tamošnji građavinari pronalaze najjednostavnija rješenja. Primjer nalazimo u jugozapadnoj kineskoj pokrajini Guizhou, gdje je skupina građevinara naišla na zid strmih planina koji je blokirao put planirane autoceste. Umjesto da izgrade tunel, odlučili su miniranjem doslovce prepoloviti planinu kako bi nastavili sa svojim planovima izgradnje autoceste. Plan gradnje kreće nakon temeljitog geološkog istraživanja kako bi se utvrdio sastav planine i planirali usjeci na način koji ne ugrožava stabilnost terena. Potom inženjeri koriste kontrolirani eksploziv za stvaranje prvih pukotina, nakon čega slijede specijalizirani teški strojevi koji mogu iskopati desetke metara u dubinu dnevno. Preostali zidovi stabilizirani su metalnom mrežom, betonom i sustavima odvodnje kako bi se spriječilo klizanje. Krajnji rezultat je čist prolaz kroz planinu, s okomitim zidovima visokim do 200 metara koji iz zraka izgledaju kao da ih je netko odsjekao s divovskim nožem.

Ovakvi radovi mogu se vidjeti uglavnom u planinskim provincijama Guizhou, Yunnan i Sichuan, gdje su krški teren i komplicirane formacije stijena učinili tradicionalnu izgradnju tunela nepraktičnom. Premda je Kina usavršila i popularizirala ovu tehniku, nije jedina zemlja koja je koristi. Norveška koristi slične metode u svojim fjordovima, gdje karakteristike terena čine rezanje izvedivijim od bušenja.

Premda su prednosti korištenja ove tehnike očite (na kraju je i mnogo jeftinije održavanje ceste nego tunela), ova vrsta gradnje može uništiti lokalne ekosustave, promijeniti prirodne obrasce odvodnje ili fragmentirati staništa divljih životinja, a da ne spominjemo količinu prašine i buke tijekom njezine izgradnje koja može stvoriti milijune tona otpada.