Stvarni domet električnih automobila: I dalje je osjetno manji od tvorničkih podataka!

Prvak testa koji je provodio AAA bio je Smart #3, čiji je stvarni domet od 432 km bio samo 23 km manji od službenih brojki ili 5 posto

Australska automobilska asocijacija (AAA) odabrala je pet električnih vozila različitih marki kao dio svog četverogodišnjeg testa koji financira vlada, a osmišljen je kako bi kupcima automobila u zemlji omogućio stvarne podatke. Nakon što je svaki od električnih automobila podvrgnut ozbiljnim testiranjima, otkrilo se da jedan od modela ima 23 posto manji domet nego što proizvođač tvrdi. Taj automobil, BYD Atto 3, postigao je samo 369 km prije nego što mu je bilo potrebno punjenje, što predstavlja 111 km manje od službene brojke kineskog proizvođača automobila od 480 km. Teslin Model 3 također nije uspio opravdati službene brojke s prilično velikom razlikom. Postignutih 441 km bilo je 14 posto manje od Teslinih tvrdnji o dometu od 513 km. Upravo je ta razlika među markama i modelima unutar iste marke pravi problem za potrošače. Kad bi znali stvarne podatke, bilo bi lakše kupovati. Slično je i s benzincima, dizelašima i hibridima gdje je tvornički iskazana potrošnja nerijetko zamjetno niža od stvarne. Zbog toga su ovakvi neovisni testovi korisni za kupce.

Prvak testa koji je provodio AAA bio je Smart #3, čiji je stvarni domet od 432 km bio samo 23 km manji od službenih brojki ili 5 posto. Kijin EV6 i Tesla Model Y također su se pokazali dobrima, svaki s 8 posto manjim dometom od navedenog.