Test Kije EV3: Korejski (električni) butik!

Kia EV3 ozbiljan je električni automobil, kvalitetan je te će ljubiteljima električne mobilnosti ponuditi mnogo, pogotovo s većom baterijom. Uz neku subvenciju, cijena doista može biti prihvatljiva jer ovo je i punokrvni obiteljski automobil

Danas je Kia jedan od predvodnika po pitanju automobilskog dizajna, a posebno je važno da se korejska marka ne libi eksperimentirati. Ponekad ti izleti u nepoznato nisu spektakularni, ali s kockastim EV3 čini se da je Kia uspjela na razumljivi način komunicirati svoj dizajnerski jezik. Kompaktni kutijasti crossover jedan je od onih serijskih skupljača pogleda prolaznika, atrakcija u pokretu, rekli bismo. 

Koncept modernog dizajna nastavlja se i u interijeru, s velikom strukturom iznad središnje konzole na kojoj se nalaze instrumentna ploča i multimedijski ekran. Ispod nje je pasica s osnovnim funkcijama (navigacija, mediji…) osjetljiva na dodir. Jedini problem su kontrole klima-uređaja, dio je postavljen ispod navedene funkcijske trake, ali dio je i na ekranu koji nije vidljiv zbog obruča upravljača koji pokriva taj segment na ekranu pa ćete uglavnom morati pomaknuti glavu udesno kako biste izabrali način puhanja, klima-uređaj ili neku drugu funkciju.

Kad smo već kod nedostataka, da završimo s njima, spomenimo i funkciju senzor umora vozača, koja se javlja prečesto, a ako vozite sa sunčanim naočalama i prečesto. Kia će u nekom trenutku morati poraditi na tom sustavu jer ovako samo svojim vizualnim i auditivnim upozorenjima ometa vozača (može se isključiti, nasreću). Nedostaci su doista minimalni u odnosu na cijeli paket, koji je odličan. Krenimo s prostorom, koji je neupitan, odnosno prilagođen prijevozu četiri odrasle osobe i s prtljažnikom obujma 460 litara (+ 25-litrenim frunkom), adekvatnim za ozbiljan transport u smjeru mora, na primjer. 

Ako vam već ime nije znak, sad je vrijeme da spomenemo da je EV3 električno vozilo, trenutačno najmanje u Kijinu prodajnom katalogu. S prednjim pogonom i 204 KS, on je ozbiljan putni automobil s potencijalom za ugodnu putnu brzinu ili pretjecanja, ako vam je do toga stalo. Ubrzanja su, normalno, linearna i moćna, a ako ćete vježbati gaženje pedale gasa i potrošnja će skočiti. Držite li se postavki umjerene vožnje na otvorenoj cesti potrošnja je oko 16 kWh/100 km.

Naravno, ako na autocesti prijeđete 120 km/h potrošnja će ozbiljno rasti na više od 25 kWh/100 km. U prosjeku, s uključenim klima-uređajem, početak srpnja bio je surov, računajte na oko 19 kWh/100 km. Kia navodi domet od 414 km do 436 km s ovom manjom baterijom (veća baterija 81,3 kWh i domet od 563 do 605 km), a to je vjerojatno realno u uvjetima kad nema velike potrebe za grijanjem/hlađenjem. U uvjetima kad klima-uređaj maksimalno radi, realnije je očekivati oko 350 km. Na brzom 150 kW punjaču, baterija će se napuniti od 10 do 80 posto kapaciteta za 29 minuta. 

Na cesti je EV3 besprijekoran, udoban, a istovremeno i zadržava ključne značajke stabilnosti, u zavojima kao da je vođen nekom nevidljivom sigurnom rukom, na autocesti je stabilan. Nekih sportskih senzacija nema, ipak je ovo obiteljski automobil s laganije podešenim servom upravljača. Buke nema, a čak i ovjes stoički, bez lupanja, podnosi maraton na neravnim gradskim cestama. 

Kia EV3 ozbiljan je električni automobil razigrane vanjštine, kvalitetan je, nudi opće jamstvo od sedam godina ili 150.000 km te će ljubiteljima električne mobilnosti ponuditi mnogo, pogotovo s većom baterijom. Uz neku subvenciju, cijena doista može biti prihvatljiva jer ovo je i punokrvni obiteljski automobil, bez kompromisa po pitanju prostora. Dobar posao.

 

Tehničke karakteristike Kia EV3 Star 58,3 kWh

MOTOR električni, snaga 150 kW/204 KS, okretni moment 283 Nm, kapacitet baterije 58,3,3 kWh

DIMENZIJE dxšxv 431x185x157 cm, međuosovinski razmak 268 cm, prtljažnik 460 l, masa 1800 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilnik

PERFORMANSE najveća brzina 170 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,5 s

POTROŠNJA 15,8 kWh/100 km

EMISIJA CO2 0 g/km

Euro NCAP +++++

+ Udobnost, prostranost, performanse, kvaliteta

– Infotainment

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, navigacija, prednji i stražnji parkirni senzori, stražnja kamera za parkiranje, LED svjetla, adaptivni tempomat, sustav automatskog kočenja, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, aluminijski naplatci

Dodatna oprema: 

Cijena: 39.499 eura