U nastojanju da zaštiti automobilsku industriju, kao i da uzvrati kineskim proizvođačima automobila zbog nepravednih subvencija njihove vlade, Europska unija je u listopadu 2024. nametnula visoke carine na uvoz električnih vozila iz Kine. Međutim, kineske marke nastoje zaobići carine otvaranjem lokalnih proizvodnih pogona i promjenama u izvoznoj politici. Naime, umjesto električnih automobila sada se kineski proizvođači pokušavaju nametnuti hibridima. Hibridi su samo djelomično pokriveni carinskim sustavom EU.
Podaci Dataforcea otkrivaju da je BYD registrirao 20.000 plug-in hibrida u EU tijekom prve polovice godine, što je triput više od broja plug-in hibrida koje je prodao tijekom cijele 2024. MG je prodao više PHEV-ova od siječnja do lipnja nego u cijeloj 2024. Svako električno vozilo koje BYD proda u Njemačkoj podliježe osnovnoj carini od 10 posto, a zatim dodatnoj carini od 17 posto, čime se carina penje na 27 posto. Za najprodavaniji električni Atto 3 carine dodaju oko 10.000 eura na osnovnu cijenu. Plug-in hibrid BYD Seal U ima carinu od samo 10 posto, što je oko 3999 eura na temelju početne cijene od 39.999 eura (46.600 dolara). MG je prisiljen živjeti s najvišim carinama od 45,3 posto za svoja uvezena električna vozila. Tijekom prvih šest mjeseci ove godine prodao je 60 posto manje električnih vozila u EU, ali je povećao registracije za hibridne MG HS, MG ZS i MG 3.
– Bilo je samo pitanje vremena kada će kineski proizvođači promijeniti strategiju nakon uvođenja posebnih tarifa kako bi povećali profitabilnost u Europi – rekla je za Handelsblatt direktorica Centra za automobilska istraživanja u Njemačkoj, Beatrix Keim.
Europska komisija svjesna je rupe u zakonu koju iskorištavaju kineske marke, ali se ne čini da je zabrinuta. Umjesto toga, i dalje se nada da će moći riješiti stvari razgovorima s kineskim proizvođačima automobila.