Test Volkswagen Tayrona: Tiguanov veliki, veliki brat!

Ako vam je prostor visoko na listi prioriteta kad kupujete vozilo i ako si to možete priuštiti, Tayron je doista kompetentna opcija

Na velikom Volkswagenovu igralištu mnogo je aktivnosti, a matičnoj kompaniji sigurno nije promaknuo uspjeh Škode Kodiaq pa je u Europi promovirao Tiguan Allspace ili produženi Tiguan. Tako je bilo s prethodnom generacijom. S novim Tiguanom nestao je Allspace, ali ideja o SUV-u srednje veličine nije napuštena i dobili smo – Tayron. Zvuči kao ime nekog opasnog američkog boksača, Volkswagenov novi SUV ima vizualnu moć i sklad. Produžavanje Tiguana izvedeno je i s produžavanjem međuosovinskog razmaka pa nema neskladnosti i nezgrapnosti. 

Osnovna ideja Tayrona je ponuditi opcijsku verziju sa sedam sjedala (testna je ipak s pet sjedala) i veliki prtljažnik (čak 885 litara). Ako vam je prostor visoko na listi prioriteta kad kupujete vozilo i ako si to možete priuštiti, Tayron je doista kompetentna opcija. 

Naravno, prednji dio kabine maksimalno rezonira s Tiguanom jer, iskreno, nema potrebe za bilo kakvim promjenama. Pogotovo kad se vozila proizvode na istoj tvorničkoj traci. Veliki ekran infotainmenta i digitalna ploča s instrumentima danas su uvjet bez kojega se ne može, a već nam je dosadno ponavljati da nam nedostaju funkcijske tipke. Ne zbog nekog estetskog sentimenta, nego zbog funkcionalnosti i brzine. Volkswagenov ekran je lijepo uređen i moderan, ali i dalje zahtijeva preveliku distrakciju prije nego što pronađete željenu temperaturu, na primjer.

Sjedenje u Tayronu je gotovo privilegija. Zašto? Sjajna ergonomska sportska sjedala podržavaju i bolnu kralježnicu, a u drugom redu sjedala po svim osima je moguće opustiti tijelo. 

O istom plug-in hibridnom sustavu pišemo u ovom broju Revije HAK jer ga ima i Škoda Kodiaq. Njegov veliki plus je električni domet od 117 km, koji u gradu može biti još veći. Pogotovo kad vremenski uvjeti ne traže intenzivan rad klima-uređaja. Uz punjenje na kućnom wall-boxu, možete se jeftino danima voziti u urbanim uvjetima. Velika baterija (25,7 kWh) podržava i punjenje na istosmjernim punjačima do 50 kW. Dakle, poprilično moderna i kompetitivna kombinacija.

Benzinski 1,5-litreni turbobenzinski motor uključuje se kad snažno pritisnete papučicu gasa ili kad se baterija isprazni. Tad Tayron radi kao klasični hibrid i u prosjeku troši do sedam litara goriva. Ako vozite umjereno. Pritom je cijeli sustav dovoljno snažan da gotovo dvije tone teškom vozilu osigura moćne performanse, a šestbrzinski DSG možda bi prilikom kickdowna, snažnog pritiskanja papučice gasa, mogao biti djelić sekunde brži, ali je uglađen i u normalnim uvjetima neprimjetno ide od brzine do brzine. 

Volkswagen je upotrijebio mnogo znanja da bi od teškog i visokog SUV-a stvorio vozilo koje se ugodno osjeća na svim cestama, u serijama zavojima brzo i uvjerljivo mijenja smjer, a čak i u R-Line opremi s velikim kotačima i gumama s niskim profilom nije neudoban. Pri visokim brzinama na autocesti Tayron je stabilan, u dugim zavojima pokazuje maksimalnu uvjerljivost, a sve prati i vrhunska izolacija kabine. 

Ukupno gledajući, s uređenjem interijera i kvalitetama u vožnji (a i cijenom) Tayron koketira s premium SUV-ovima. Kupcima koji od SUV-ova traže najviše, luksuz, ozbiljan motor/sustav i prostranost, Tayron je relevantan izbor. Naravno, cijena se može spustiti za 20 tisuća eura izborom početnog dizelaša (150 KS), na primjer.

Tehničke karakteristike Volkswagen Tayron 1,5 TSI eHybrid DSG R-Line Plus

MOTOR plug-in hibridni sustav, 4 cilindra/16 ventila, benzinski motor obujam 1498 ccm, snaga 110 kW/150 KS pri 5000 o/min, okretni moment 250 Nm pri 1500 o/min, elektromotor 85 kW/116 KS, ukupna snaga sustava 204 KS

DIMENZIJE dxšxv 479,2×186,6×165,3 cm, međuosovinski razmak 279 cm, prtljažnik 885 l, spremnik goriva 45 l, masa 1939 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilink

PERFORMANSE najveća brzina 210 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,6 s

POTROŠNJA 0,4 l/100 km

EMISIJA CO2 10 g/km

Euro NCAP +++++

+ Prostranost, hibridni sustav, kvaliteta i materijali

– Infotainment

Serijska oprema: ABS, ESC, 7 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, LED plus svjetla, adaptivni tempomat, pokretanje vozila bez ključa, panoramski krovni otvor, sustav automatskog kočenja, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, alarm, aluminijski naplatci

Dodatna oprema: metalik boja (907 eura), Matrix glavna svjetla s automatskom kontrolom dugih svjetala (727 eura), aluminijski naplatci 20 inča (681 euro), navigacijski sustav, ekran 15 inča, head-up zaslon, glasovni asistent, bežično punjenje mobitela (2866 eura), parkirne kamere 360 stupnjeva, adaptivni sustav za održavanje vozila u prometnom traku, preklopni retrovizori, grijani, proaktivna zaštita putnika (1049 eura), sportski, grijani upravljač, grijanje prednjih sjedala i vjetrobranskog stakla (1025 eura)

Cijena: 62.628 eura