Za tjedan dana slijedi ključni sastanak: Električni automobili neće biti jedina opcija u Europskoj uniji?!

Udruženje europskih proizvođača automobila pokušava promijeniti ključnu odluku Europske unije...

Za tjedan dana, automobilska industrija i EU sjest će za stol na vjerojatno najvažnijem sastanku, sudbonosnom, rekli bismo. Tema će biti samo jedna, ublažavanje mjera Europske unije po kojima se od 2035. godine mogu prodavati samo vozila koja imaju nulte emisije štetnih plinova.

– Postizanje strogih ciljeva CO2 za automobile i laka komercijalna vozila u 2030. i 2035. godini u današnjem svijetu jednostavno više nije izvedivo – kaže Ola Källenius, direktor Mercedesa i udruženja automobilske industrije ACEA.

Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen sastat će se s ACEA-om, europskim udruženjem proizvođača automobila, 12. rujna. Ideja ACEA-e je da električni automobili budu najvažnija opcija, ali mora biti mjesta i za plug-in hibride, hibride, električna vozila s range extender motorima, visokoučinkovite motore s unutarnjim izgaranjem, vodik i dekarbonizirana goriva. ACEA ima snažan adut. Nizozemska statistička agencija CBS objavila je nove podatke. Količina čestica dušikovih oksida se ozbiljno smanjuje. CBS uspoređuje aktualne podatke s 2005. godinom, koja je ujedno i referentna vrijednost EU za usporedbu emisija. Te je godine nizozemski prometni sektor emitirao 205 milijuna kilograma NOx čestica. Nakon najnovijeg mjerenja, vrijednost je 78,5 milijuna, što je ozbiljan pad. Dušikovi oksidi su plinovi koji nastaju izgaranjem goriva u vozilima, prije svega u dizelašima.

Mnogi europski proizvođači, od Volkswagena, Mercedesa, Volva do Opela mijenjaju svoje planove s predstavljanjem vozila. Slabija prodaja električnih automobila mnoge je natjerala da produže proizvodnju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.