Njemačka vojska u svoj sastav uvodi novi Leopard 2A8, a taj tenk će se ubrzo naći u sastavu hrvatskih oružanih snaga. Od 1978. godine, Leopard 2 je jedan od najmodernijih borbenih tenkova na svijetu. U redovitim intervalima, proizvođač Kraus-Maffei-Wegmann (KMW) i od 2024. KNDS osvježavali su tenk u verzijama od 2A1 do 2A7. U usporedbi sa svojim prethodnikom 2 A7V (V znači poboljšani), Leopard 2A8, koji teži oko 60 tona, sada je znatno revidiran, što je najveći tehnološki skok u posljednjih 15 godina.
Novi Leopard oslanja se na Rheinmetallov sustav naoružanja s topom glatke cijevi kalibra 120 milimetara/L55A1. Kao i kod svog prethodnika, može se koristiti HE i kumulativno streljivo. Može se programirati vrijeme i visina detonacije u slučaju visokoeksplozivnog (HE) streljiva. Prema proizvođaču, eksplozivno streljivo sada može eksplodirati na udaljenosti većoj od 5000 metara (prije manjoj od 5 km) u zraku, tijekom udara ili neko vrijeme nakon toga. Osim toga, tu su novi digitalni sustav upravljanja vatrom, kao i dnevno i noćno izviđanje te optika za ciljanje za zapovjednika i strijelce. To je idealno za brzo vrijeme odziva, čak i noću. U budućnosti će termografski i optički senzori pružati 360-stupanjski pogled u svim smjerovima. Kako bi se visokotehnološki sustav opskrbio dovoljnom snagom, novi Leopard 2 A8 koristi napajanje odvojeno od glavnog motora s najmanje 20 kW kontinuirane snage.
S novom zaštitom od napada na krovu kupole, zaštita četiri člana posade u 2A8 će se poboljšati. Višeslojni oklop najnovije generacije sastoji se od kombinacije čelika, volframa, kompozitnih materijala i keramičkih komponenti. Dodatni oklop namijenjen je i boljoj zaštiti od mina, improviziranih eksplozivnih naprava i balističkih prijetnji. Aktivni zaštitni sustav Trophy APS (Active Protection System) može neutralizirati protuoklopne projektile prije udara. Drugi sustavi optimiziraju zaštitu, poput 76-milimetarskih višenamjenskih cijevi sa svake strane tornja za dimne bombe ili specijalno streljivo.
Kada je riječ o pogonu, KNDS se oslanja na provjereni motor. To znači da motor odgovara onome iz prethodnika 2A7V, vjerojatno će biti samo malo snažniji. Dosad se ugrađivao 12-cilindrični motor s obujmom od 47,6 litara koji postiže oko 1500 KS te može koristiti više vrsta goriva premda bazično koristi dizelsko gorivo. S punim spremnicima, Leopard bi trebao prijeći najmanje 450 kilometara, njegova maksimalna brzina je, ovisno o površini, veća od 60 km/h. Leo ide do 30 km/h kada vozi unatrag. RENK mjenjač nudi četiri brzine naprijed i dvije brzine unatrag te je potpuno automatski, a vozač bira smjer kretanja.
Unatoč težini od 61,5 do 64,3 tone, ovisno o opremi, 2A8 trebao bi svladati bočni nagib od 30 posto i nagib od 60 posto. Prijelazi preko rijeka dubine do dva metra ne bi trebali biti problem, odnosno, do četiri metra dubine s posebnim ronilačkim tornjem. Leopard (dugačak 10,96 metara) trebao bi prelaziti rovove širine tri metra, kao i vertikalne prepreke visoke 1,05 metara. Leopard 2A8 dobiva Spectus (SPECtral Technology for Unlimited Sight) sustav pomoći vozaču za prednje i stražnje promatranje. Uređaj kombinira slike s dnevne kamere i termovizijske kamere u cjelovitu sliku. Preklopiva infracrvena prednja svjetla pružaju jasnu sliku vozaču uz minimalno zračenje. Zapovjednik i strijelac na topu rade s neovisnim vizirom s hlađenom stabiliziranom termovizijskom kamerom i laserskim daljinomjerom. Klima uređaj od 8 kW u šasiji i tornju osigurava da posada uvijek ostane hladne glave, piše AutoBild.
Unatoč najavama o novom tenku, Leopard 2A8 će ostati okosnica njemačkih i mnogih europskih oružanih snaga u sljedećem desetljeću.